Klíčová slova ve frázové shodě se začnou zobrazovat ve všech možných tvarech, ve kterých je lidé vyhledávají. Nově se tak budou reklamy zobrazovat i na různě vyskloňovaná slova nebo na fráze v jednotném i množném čísle, tedy radikálně odlišně než doposud. Nastavení bylo doteď pracné, protože inzerenti museli vypisovat relevantní cílená klíčová slova v rozličných tvarech včetně jednotného a množného čísla, importované soubory byly větší a práce s exportem kampaní náročná. Touto novinkou chce Sklik svým inzerentům zjednodušit práci.
U frázové shody se rozšíří zásah a bude tak možné oslovit více potenciálních zákazníků.
Skloňované slovo má jiný význam
Inzerci můžete stále upravovat podle svých potřeb a nežádoucí tvar slova vyloučit pomocí vylučujících klíčových slov.
Příklad
Vaše klíčové slovo je „byty“ a vy nechcete, aby se reklama zobrazovala na dotaz „být“. Je tedy nutné toto klíčové slovo vyloučit a vaše reklama se nebude zobrazovat na žádné spojení, které obsahuje slovo „být“.
Je to stejný případ jako u volné shody, kde se musí taktéž vyloučit slovo ve frázové shodě.
Chování volné shody zůstává stejné jako doposud. Popis všech shod klíčových slov naleznete v nápovědě.
Čtěte také:
Sklik – oblíbené B2B cílení je nyní ještě dokonalejší
SEO – proč optimalizovat stránky pro hlasové vyhledávání
Sklik zavedl nový typ reklamy – Dynamický banner
Všem uživatelům webového prohlížeče Mozilla Firefox je od 3. září instalována aktualizace, která automaticky blokuje cookies třetích stran. I přes to, že je možné tuto funkci vypnout, většina uživatelů tak pravděpodobně neučiní. Na bázi cookies fungují cílené reklamy i měření konverzí, a proto tyto změny pocítí především inzerenti.
Jak tato změna ovlivňuje cílenou reklamu na Seznamu?
Uživatelé Firefoxu nyní vidí pouze běžnou reklamu cílenou na umístění, témata nebo klíčová slova na stránce. To má za následek velký pokles impresí z kampaní s Dynamickým retargetingem, retargetingem, zájmy a zájmy o koupi. Návštěvnost je tak mnohem nižší. Pokles je okolo 10-20 %, což se shoduje s podílem uživatelů Firefoxu na službách Seznamu.
Jak je ovlivněno měření konverzí?
Jestli je reklamní kampaň úspěšná či nikoliv vyhodnocujeme nejčastěji pomocí měření konverzí, pro které Sklik využívá i data z cookies. Blokování cookies třetích stran se tedy projevuje i v kampaních Skliku, kde byl od 3. 9. zaznamenán pokles změřených konverzí napříč všemi kampaněmi (obsahové i vyhledávací). To však neznamená, že by u vás uživatelé nakupovali méně, jen pro část návštěvnosti konverze v Skliku nevidíte. Výjimkou je Zboží.cz, kde se konverze měří pomocí cookies první strany.
Jak tuto situaci řeší Seznam?
Seznam.cz intenzivně jedná se společností Mozilla, která je provozovatelem prohlížeče Firefox, aby tuto blokaci odstranila ze seznamu reklamních platforem.
Co mají inzerenti nyní dělat?
Čtěte také:
Copywriting – kvalitní a efektivní rešerše v 6 krocích
Znáte už 3 nové sociální sítě, které letos „frčí“?
Tipy pro začátečníky, jak zviditelnit firmu na Instagramu
Nyní je možné začít segmentovat firmy a podnikatele na základě oboru jejich podnikání také v Skliku.
A na jaké kategorie můžete cílit?
Cílení na firmy a podnikatele je možné nastavit v zájmech o koupi v kategorii „B2B“.
Toto cílení vychází z dat, která Seznam získává především z internetového portálu Firmy.cz. Kampaně tak mohou být ještě účinnější.
Již třetím rokem můžeme na Skliku využívat dynamický retargeting. To, že díky němu oslovujeme stávající uživatele svého webu, je zároveň jeho limitem. Nyní je však možné toto publikum relevantních návštěvníků efektivně rozšířit prostřednictvím Dynamického banneru.
Jak takový Dynamický banner vypadá?
Vizuálně je velmi podobný Dynamickému retargetingu. Zobrazované nabídky však pochází ze skupiny produktů, které jste si sami vybrali. Díky nově přidané podpoře šablon si nyní můžete zvolit barvy jednotlivých prvků, font písma a vložit popis, kterým můžete zákazníky lépe nalákat.
Pokud máte ve feedu vyplněné hodnoty u značky <LIST_PRICE>, bude se u vašich nabídek navíc zobrazovat původní cena nebo vypočtená sleva vůči ceně, za kterou produkty nabízíte.
Šablony také podporují vlastní popis nabídky, kde můžete popsat vaše konkurenční výhody, případně slogan pro danou skupinu produktů v šabloně.
Jaké jsou výhody Dynamického banneru?
Snadné nastavení
Díky feedu Zboží.cz, který využívá většina e-shopů v České republice, i spousta dalších inzerentů a také intuitivnímu nastavení ve známém prostředí, můžete Dynamický banner spustit během pár minut. Stačí vybrat barvy, design šablony, přiřadit produktovou skupinu a vybrat cílení.
Prémiový reklamní prostor
V partnerské síti Seznamu je možné oslovit až 95 % české internetové populace. Největší a nejpodstatnější část reklamního prostoru partnerské sítě Seznam.cz tvoří nejnavštěvovanější weby českého internetu – domovská stránka Seznam.cz, Novinky.cz, Seznam Zprávy, Sport.cz, ProŽeny.cz, iDnes.cz a další.
Vše bez příplatků
U Dynamického banneru nepřiplácíte za využití šablon nebo za použitá cílení, která vám přináší lepší výkon. Banner je k dispozici pro všechny a platíte pouze za prokliky.
Relevantní návštěvníci
Díky Dynamickému banneru můžete na váš web přivést nové potenciální zákazníky. Retargeting je sice efektivní, ale pracujete s omezeným publikem. Díky banneru můžete své publikum rozšířit.
Jak s Dynamickým bannerem začít?
Pokud již využíváte Produktových inzerátů nebo Dynamického retargetingu, je to snadné, jelikož feed už máte.
Dynamický retargeting a Dynamický banner mohou využívat také klienti, kteří nejsou e-shop. Například cestovní kanceláře, prodejci automobilů, realit, slevové servery apod.
Nejprve si zvolte a vytvořte požadovanou šablonu, následně zadejte barvy a vložte slogan. Šablonu přiřaďte do produktové kampaně, zvolte cílení a vytvořte alespoň jednu produktovou skupinu. A je hotovo!
Podrobné informace a nastavení najdete v nápovědě k Dynamickému banneru.
Čtěte také:
Sklik snižuje podporu textových inzerátů v obsahové síti a STA ve vyhledávání
Sklik – Jak díky kopírování rychleji vytvářet a upravovat kampaně
Sklik už více než rok podporuje kombinovanou reklamu, která se díky vyššímu výkonu stala nejpoužívanějším formátem v obsahové síti. V minulých týdnech byla ukončena podpora textových reklam na vybraných stránkách a v dohledné době bude dále omezována.
Výhody kombinované reklamy
Kde se textové reklamy v obsahové síti již nezobrazují?
Sklik během dubna přestal podporovat textové inzeráty (STA a ETA) na pod článkových a nativních plochách serverů Novinky.cz, Super.cz, ProŽeny.cz, Sport.cz a v pod článkové ploše na Garáž.cz.
Od poloviny června je nenajdeme ani na domovské stránce Seznam.cz. Prostřednictvím Skliku se do odkazů na další stránky českého internetu dostanete pouze s kombinovanou reklamou.
Zákaz zadávání nových textových reklam
Dnes už není možné do obsahové sítě zadávat ani novou textovou reklamu. Od 1. 8. 2019 pak končí veškerá podpora textových reklam v obsahových kampaních, a to prostřednictvím importu a exportu. Přechod na kombinovanou reklamu doporučujeme co nejdříve, jelikož staré nebude možné ani pozastavovat.
Kde ještě stále využíváte textovou reklamu, zjistíte snadno pomocí filtrů v rozhraní Skliku. V nastavení obsahových kampaní si zobrazte reklamy, které máte spuštěné a zvolte si formát reklam „Textový inzerát a Rozšířený textový inzerát“. Do všech sestav přidejte kombinované reklamy a textové smažte. Pouhé pozastavení by v budoucnu komplikovalo případný export kampaně.
Při přechodu se držte pravidel pro kombinovanou reklamu a šestera doporučení pro kombinovanou reklamu.
Na podzim bude ukončena také podpora textové reklamy v obsahových kampaních prostřednictvím API.
Ukončení podpory importu a exportu STA reklam
Od 1. 8. 2019 nebude v importu a exportu podporován ani formát textové reklamy STA. Nové reklamy nebude možné zadat ani aktualizovat. Reklamy bude možné pozastavit prostřednictvím vyfiltrování textových inzerátů ve vyhledávacích kampaních.
Doporučujeme využít funkce „Převést na rozšířené“. Sklik vám předvyplní všechna pole a vy zadáte pouze „Titulek 2“ a volitelně „Cesty“.
Zanedlouho dojde ke konci podpory STA reklam prostřednictvím API.
Čtěte také
Co jsou to vyhledávací operátory a jak je na Googlu používat?
Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku
Firefox bude blokovat cookies třetích stran
Pro to, aby práce s Sklikem byla rychlejší a příjemnější, přidal jeho tým nově možnost kopírování kampaní, sestav a cílení v rámci účtu. Nyní je vytváření podobných kampaní, sestav nebo přenesení celého pečlivě vybraného setu nastavených zájmů do jiné sestavy otázkou pár vteřin.
Co je tedy nového?
Kopírování kampaní
Pokud chcete kopírovat kampaň či více kampaní, označte je pomocí checkboxů a v roletce Vybrané, zvolte Kopírovat. Objeví se vám okno, kde si můžete kampaně pojmenovat, abyste je snadno rozeznali. Aby bylo možné kampaně ještě upravit, kopie se vytvoří pozastavená, ať máte na úpravu dostatek času. Pokud v nových kampaních není potřeba přenášet stávající reklamy a cílení, zrušte zaškrtnutí Kopírovat reklamy, resp. Kopírovat cílení sestav.
Kopírování sestav
Pro kopírování sestav označte v detailu kampaně vybrané sestavy a zvolte v roletce Kopírovat. V okně si pak vyberte, do jaké kampaně budete chtít sestavu zkopírovat. Sestavy je možné zkopírovat do více kampaní najednou. Vzhledem k tomu, že sestavy jednotlivých typů mají odlišná nastavení, je možné tímto způsobem vytvářet nové sestavy pouze v kampaních stejného typu. Ve stejném okně můžete také nastavit, zda mají být nové sestavy pozastavené, jestli se mají přenášet i s cílením či reklamami.
Kopírování cílení
Podobně jako v předchozích případech označte cílení, která chcete kopírovat do jiné sestavy nebo více sestav a opět zvolte Kopírovat. V okně klikněte na kampaně a sestavy, do kterých chcete cílení přenést a potvrďte tlačítkem Zahájit kopírování. Je možné kopírovat všechna dostupná cílení.
Kdy využít kopírování
Co je dobré vědět?
Tým Skliku plánuje stále nová a nová vylepšení, aby byla práce v jeho rozhraní co nejpohodlnější a nejjednodušší.
Čtěte také
Co jsou to vyhledávací operátory a jak je na Googlu používat?
Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku
Firefox bude blokovat cookies třetích stran
Pokud jste se rozhodli předat správu vašich PPC kampaní profesionálům a máte již založený svůj stávající účet v Google Ads a v Skliku, který chcete nadále využívat, určitě se setkáte s potřebou poskytnout dosavadní naměřená data novému správci budoucích kampaní. Přisdílení dat je velmi jednoduché a zvládnete ho hravě za pár minut.
TIP: Nikomu neposkytujte vaše přístupy do PPC systémů, využijte pouze sdílení přístupů.
Přisdílení na Skliku zvládnete do minutky.
No, a to je celé. Nyní již máte statistiky návštěvnosti z Skliku přisdílené. Vámi pozvanému účtu přijde upozornění na e-mail, ve kterém potvrdí přijetí vaší pozvánky.
Úrovně přístupů k účtu v rámci Sklik účtu:
V rámci vašeho Nastavení Sklik účtu nyní uvidíte, které uživatelské účty mají přístup k účtu a na jaké úrovni. Odtud také můžete libovolně uživatele odstranit.
Tady to taky půjde jako po másle.
Význam jednotlivých práv je vysvětlen přímo na obrázku výše.
Novinky ve světě PPC reklam – Září 2018 – 09/2018
Jak provést základní nastavení Google Analytics na vašem webu – 02/2018
Jak založit Google Ads účet – 09/2017
Jak založit Sklik účet – 09/2017
Co nového ve světě PPC reklam? Je toho spousta, a pro inzerenty se jedná o poměrně zásadní novinky, které by určitě měli řešit. Sklik i Google Ads jsou letos samá novinka a proto nesmíte usnout na vavřínech a musíte se vézt „na vlně“.
OK, připouštíme. Branding v obsahové síti zase až taková novinka není. Sklik s ní přišel na konci července letošního roku a nabízí v rámci několika svých partnerských webů skutečně gigantický formát banneru o rozměrech 2000 x 1400 pix. Tedy, ne až tak docela.
Ve skutečnosti banner obklopuje obsah webu a samotné reklamní sdělení se zobrazuje nad a po stranách obsahu stránky. Je hodně výrazný a dle našich testů má proti jiným bannerům výrazně větší míru prokliknutí (CTR) než standardní i jinak úspěšné formáty.
Osvědčil se nám v hlavně rámci remarketingu. Hlavní rozdíl proti běžným kampaním je, že Sklik doporučuje nastavit platební model s platbou za 1 000 zobrazení. Důvodem je, že při klasickém CPC modelu nedosáhne reklama minimální nutné ceny za 1 000 zobrazení. Doporučená cena za 1 000 zobrazení je dle Skliku od 110 Kč výše, nicméně reálné hodnoty byly výrazně vyšší.
Volná shoda klíčových slov byla a je strašák zejména na Google Ads. Zobrazuje reklamy velmi často na nerelevantní vyhledávací dotazy a její spuštění může bez následné kontroly vyčerpat denní kredit velmi rychle a jednoduše. I na úplné hovadiny.
V letošním roce Sklik testoval tzv. rozšířenou volnou shodu. Klíčová slova ve volné shodě se nově zobrazovala i na podobné a mnohdy stejně nerelevantní dotazy jako na Google Ads. Přineslo to spoustu práce navíc. Mnoho inzerentů vyřešilo vše s pomocí tzv. modifikované volné shody, kterou využívá i Google Ads.
V červenci 2018 Sklik rozšířenou volnou shodu ukončil a vrátil klasickou volnou shodu klíčových slov do starých kolejí.
Dalo se to čekat. Sklik v únoru 2018 představil nový formát tzv. kombinované reklamy která by se dala připodobnit responsivní reklamě, kterou nabízí již delší dobu Google Ads. Je přizpůsobena tomu, aby se mohla zobrazovat mnohem většímu množství reklamních formátů a zasáhla tak výrazně větší publikum.
O prázdninách Sklik upozornil na to, že kombinované reklamy již brzy zcela nahradí textové inzeráty. Od září zmizela inzerentům možnost textové inzeráty v rozhraní i zadávat. Výdej textových inzerátů by měl být definitivně ukončen již v první půli tohoto roku. O všem vás budeme informovat.
je velká novinka, která může dost zahýbat rozpočty a vyhodnocením kampaní v obsahové síti. Nově přestane fungovat blokování mobilních aplikací s pomocí domény Adsenseformobileapps.com a podpora vyloučení obsahu „Mobilní aplikace GMob – jiný než vsunutý obsah.
Zobrazování reklam v aplikacích dle našich testů obecně není moc úspěšné a navíc řada aplikací doslova nutí jejich uživatele na reklamu kliknout, nebo jde o mylné prokliky…a spoustu peněz fuč.
Podívejte se na náš článek, jak se připravit na změnu cílení na mobilní zařízení.
Google Ads svým inzerentům nově nabízí výrazně větší počet znaků v rámci textových reklam. Nově mají reklamy celkem 3 nadpisy po 30 znacích. Zvětšily se i popisky. Z 80 znaků se délka navýšila na 90 znaků včetně mezer a přibyl také 2. popisek. Dohromady tak získáte 270 znaků, do kterých už se vleze hodně reklamních sdělení.
Nutno dodat, že některé typy mobilních telefonů mají stále problémy se zobrazením celého textu této rozšířené reklamy.
S využitím všech možných rozšíření PPC reklam si tedy můžete ukrojit pořádně velký kus stránky s výsledky vyhledávání a zvýšit tak šanci na proklik vaší reklamy.
Co si představit pod tímto krkolomným slovním spojením? Google v letošním roce přehodnotil rychlost webu jako jeden z důležitých hodnotících faktorů v rámci organického vyhledávání. Google Ads rychlost načítání bere také jako jeden z hodnotících faktorů, a proto se s vašimi webovými vývojáři zaměřte i na rychlost vašich stránek.
Čtěte také:
PPC v Google Ads se brzy změní. Přesná shoda se bude zobrazovat i na stejné slovní významy – 09/2018
Neignorujte rozšíření reklam v Google Ads. Pomůžou vám – 08/2018
Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat? – 03/2018
Na konci roku 2017 nás Seznam na svém blogu informoval o plánovaném spuštění testování tzv. rozšířené volné shody klíčových slov, které finálně spustil 10. ledna 2018. Pár dní nato jsme měli možnost otestovat tuto novinku na několika kampaních, o čemž jsme vás následně informovali v našem článku.
Pro správu kampaní, především těch ve vyhledávací síti používáme nástroj Google AdWords Editor, takže jsme na to čekali s nadšením, protože nám kopírování a vytváření separátních kampaní pro Sklik s odlišným vnímáním klíčových slov proti Google Ads (dříve Google AdWords) komplikovalo a prodlužovalo práci při správě PPC kampaní.
Od ledna již uplynulo hodně vody a Sklik před pár dny na svém blogu upozornil na ukončení testování tohoto modelu vnímání volné shody. Klíčová slova se při použití rozšířené volné shody začala od ledna v 10 % až 20 % vydávat i na vyhledávací dotazy, které byly úzce související s vyhledávanou frází a měly vyhledávací dotaz smysluplně rozšířit a tím maximalizovat relevantní příchozí publikum.
Kdo se chtěl vyhnout riziku zobrazování na související dotazy a chtěl mít kontrolu nad tím, na jaké dotazy se reklama zobrazuje, musel použít tzv. modifikovanou volnou shodu a před klíčové slovo přidávat modifikátor +. Vzhledem k používání Google AdWords editoru jsme za to ocenili, protože jsme nemuseli klíčová slova pro Sklik kampaně speciálně upravovat.
Po půlročním testování Sklik uznal, že použitá technologie nepřináší kvalitní výsledky a testování rozšířené volné shody zcela pozastavil.
Od 24.7. 2018 se tedy klíčová slova v klasické volné shodě vydávají tak, jak jste byli navyklí ještě v loňském roce a do letošního 10. ledna. Sklik nyní pracuje jen se skloňováním slova, pracuje s diakritikou a změnou pořadí ve slovech, ale vždy využívá stejný slovní základ.
Do budoucna plánuje Sklik využívat pro vydávání rozšířené volné shody jinou technologii, o čemž přislíbil zavčas informovat, aby byl čas na případnou úpravu kampaní.
Klíčová slova s modifikátorem se budou vydávat zcela stejně, jako doposud. Pokud je využijete i s volnou shodou, nic se nestane.
Za rozhodnutí ukončení testování rozšířené volné shody jsme upřímně rádi. V případě opomenutí přidání modifikátoru volné shody se reklama zobrazovala velmi často (až v 1/3) na často irelevantní a velmi obecné vyhledávací dotazy a rozhodně nepřinášela to, co měla.
Co se týče Google AdWords editoru, zjevně nic nebrání používání modifikované volné shody i nadále, takže je souběžná práce s Sklik i Google AdS kampaněmi stále snadná.
Zdroj: blog.seznam.cz/2018/07/pozastavujeme-testovani-rozsirene-volne-shody-v-skliku
Čtěte také:
03/2018 – Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat?
02/2018 – Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov?
02/2018 – Jak provést základní nastavení Google Analytics na vašem webu
Popravdě, rozšířená volná shoda není pro správce PPC kampaní zdaleka novinkou. Spíše naopak. Většina z nás, kteří se s nadšením a vervou pečlivě nimráme v nastavení kampaní, na rozšířenou volnou shodu na Skliku a modifikátor volné shody čeká jak na zázrak.
Na Google Ads je toto vnímání klíčových slov dlouhodobě známou věcí. Před zavedením této změny se modifikovaná volná shoda Googlu chovala v podstatě velmi podobně jako prostá volná shoda na Skliku. U klíčových slov tedy docházelo jen k jemnému ohýbání slov, skloňování, úpravám diakritiky a přehazování slov. Volnou shodu na Skliku jste ale měli vždy více méně pod vaší kontrolou.
Prostá volná shoda na Google Ads, to je jiná liga. Pozor na ní! Spolehlivě dovede utratit váš vyhrazený kredit zobrazováním na absolutně nerelevantní uživatelské dotazy, čímž pochopitelně snižuje zvyšuje počet zobrazení, snižuje míru prokliku (CTR) a logicky tak zvyšuje vaši cenu za prokliknutí klíčového slova. Máme se tedy nově klasické volné shody na Skliku obávat?
Podle vyjádření vývojářů z Skliku na jejich oficiálním blogu může Sklik nově vydávat na volnou shodu reklamy i na slova, která s klíčovým slovem souvisejí, i když mají jiný slovní základ. Sklik to odůvodňuje tím, že díky rozšíření vnímání klíčového slova dojde k výdeji reklamy na více relevantní zobrazení a k navýšení počtu prokliků i konverzí.
Pokud to však bude fungovat jako na Google Ads, volnou shodu využije jen někdo, kdo se nebojí riskovat své peníze nebo blázen. Koneckonců, na několika kampaních jsme to otestovali a nestačili jsme se divit.
Příklady z našeho provedeného testování:
Klíčové slovo | ortoped | čaj černý | pracovní stůl | vedení účetnictví |
Původní volná shoda: | ortopedi | čaje černé | pracovní stoly | vedeni ucetnictvi |
Rozšířená volná shoda: | ortopedická vložka | čajové moře | dětský stoleček | účetní volná místa |
Pokud tedy chcete mít i nadále svá klíčová slova pod kontrolou, doporučujeme nově využívat výhradně modifikovanou volnou shodu, kterou znáte již z Google Ads. Před každé klíčové slovo tedy umístěte modifikátor volné shody – tedy znaménko +. Sklik se tedy bude držet základního tvaru klíčového slova a bude jej maximálně skloňovat, ohýbat nebo upraví diakritiku. Mění samozřejmě i pořadí slov.
Střípky z našeho testování:
Klíčové slovo: | +pracovní deska | +pracovní +deska |
Spustí se: | +pracovní prkno | pracovni deska / pracovní desky |
Nespustí se: | kuchyňská deska | deska na pracování |
Pikantní je, že ti, kteří si zkrátka nevyčlení čas na přečtení blogu Skliku nebo o něm neví, se o změně nedozví dříve, než právě jejich kampaň spustí první nerelevantní zobrazení.
Sklik každopádně od 10. ledna 2018 udělal z klasické volné shody rozšířenou volnou shodu a udělal radost všem správcům PPC kampaní, kteří využívají při práci s kampaněmi Google AdWords Editor. Nově se Sklik z hlediska nastavení klíčových slov bude chovat prakticky identicky jako Google Ads, a můžete si tak výrazně urychlit práci na obou typech kampaní současně, zejména při kopírování sestav a kampaní napříč systémy.
Pokud při práci s PPC kampaněmi používáte Google AdWords Editor, není změna modifikovanou volnou shodu nic obtížného a zabere pár minut úprav.
Export původní kampaně z Skliku
V Skliku přejděte v horní liště na kartu Nástroje a dále na Export kampaní
Z nabízeného výběru vyberte vaše kampaně ve vyhledávací síti, u nichž využíváte klasikou volnou shodu. Zejména se to týká aktivních kampaní, které můžete vybrat zvlášť. Poté exportujte vybrané kampaně a uložte na pevný disk vašeho PC
V rámci AdWords Editoru nyní musíte do svého účtu importovat kampaně z Skliku. Karta Účet -> Importovat > Ze souboru). Pokud budete využívat stejný účet jako ten, na kterém vedete Google Ads kampaň, ještě před importem přejmenujte Sklik kampaně (např. doplněním slova Sklik), aby nedošlo ke sloučení názvů kampaní a dat do jedné Google Ads kampaně. To určitě nechcete.
Poté klikněte na úrovni kampaní na vámi vybrané kampaně Skliku a přejděte na úroveň Klíčová slova. V AdWords Editoru vyberte nově nahrané kampaně a přejděte na záložku klíčová slova
Nyní máte před sebou tabulku se všemi klíčovými slovy vybraných kampaní. V rámci horního filtru vyfiltrujte klíčová slova ve volné shodě a hromadně je označte.
Poté využijte funkci Nahradit a do pole Najít text dejte mezeru. poté dejte do pole Nahradit čím mezeru a hned za ní znaménko +, tedy ( +)
Touto úpravou se vám přidá znaménko plus všude tam, kde byla původně mezera – využijete to tedy pro víceslovná slovní spojení. Nyní je třeba přidat znaménko + ještě před první slova. Opět vyberte klíčová slova, jichž se má úprava týkat a klikněte na funkci Nahradit. Zde v kartě Připojit za přidejte do pole Přidat znaménko +, ověřte, zda máte správně zvolenou možnost Před stávající text a zmáčkněte na tlačítko Připojit za.
Tím dojde k hromadné úpravě vámi vybraných klíčových slov a modifikátor volné shody bude úplně všude, kde je nově zapotřebí. Nyní zbývá upravenou kampaň vyexportovat z AdWords Editoru a naimportovat je zpět do Skliku.
V rámci levého menu označte kampaně, ve kterých jste upravovali volné shody, klikněte na ně pravým tlačítkem a vyberte si možnost Exportovat vybrané kampaně a reklamní sestavy. Poté uložte csv soubor na váš disk.
V Skliku je to snadné stejně jako export kampaní. Přejděte v horním menu do karty Nástroje -> Import kampaní. Nahrajte soubor s vámi upravenou kampaní a zvolte možnost Vytvořit či přepsat kampaně. V případě, že byste zvolili aktualizační režim, došlo by pouze k přidání modifikovaných volných slov a původní (nyní Rozšířené) volné shody by zůstaly aktivní.
Pokud si s úpravou klíčových shod na modifikovanou volnou shodu nevíte rady, neváhejte nás kontaktovat.
Čtěte také:
Jak provést jednoduchou analýzu klíčových slov
Co je to analýza klíčových slov?
Jak provést SEO analýzu webu?
Jak založit Google Ads účet?
Jak založit Sklik účet?
Vytvoření účtu Google Analytics