Neignorujte rozšíření reklam v Google Ads. Pomůžou vám

/////

Chcete si v rámci reklam v Google Ads ukousnout ještě větší podíl z pověstného koláče a získat větší počet kliknutí na vaše stránky? Toužíte mít větší a viditelnější reklamy než vaši konkurenti? Skvěle vám k tomu dopomůžou rozšíření reklam Google Ads. 

Co ukazují reklamy bez rozšíření?

Google Ads před nedávnem provedl razantní úpravu a rozšíření inzerátů. Nově umožňuje inzerentům využívat 3 x 30 znaků pro nadpisy* (dříve 2 x 30) a 2 x 90 znaků pro popisný text. Celkem tedy 270 znaků pro reklamní text vaší reklamy. Reklamy dále obsahují 2 x 15 znaků pro trasu cílové URL stránky (jako doposud).

* Poznámka: Změnám se přizpůsobil i Google AdWords Editor, který ve své nejnovější verzi zobrazuje již 3 řádky nadpisu a 2 pole pro popis. Sklik již implementoval tuto změnu a stačí pouze nevyplnit 3. nadpis a 2. popisek.

Díky rozšířením Google Ads reklam získáte ještě více prostoru pro vaše sdělení. To reklamy vizuálně zvětší, a ještě více zviditelní. Rozšíření reklam Google Ads si jednoduše představte jako další rozšiřující údaje, které mohou být vidět u reklamy. Nemusí se přitom zobrazit vždy a všechny. Je to ovlivněno více faktory, především však samotnou pozicí reklamy. Web na 1. pozici zobrazuje nejvíce rozšíření.

Ve vašem Google Ads účtu najdete veškerá rozšíření reklam v rámci menu Reklamy a rozšíření, kde kliknete na záložku Rozšíření

rozšíření google ads - menu

Dostupná rozšíření Google Ads reklam:

Dostupných rozšíření je opravdu hodně, avšak v praxi si vystačíte se sadou několika základních rozšíření.

Důležité zásady při přidávání rozšíření reklam

Je důležité zmínit, že rozšíření reklam má smysl řešit primárně v rámci vyhledávací sítě, včetně dynamických reklam ve vyhledávání. Rozhodně je použijte i rámci kampaní pouze pro volání.

Například u kampaní v Google nákupech existuje automatizovaná funkce rozšíření o hodnocení prodejce, kterou jen stěží přímo změníte.

Jaká je cena za rozšíření reklamy? Je to snadné. Kliknutí na některé z rozšíření vás bude stát stejnou částku, kolik by stálo kliknutí na samotnou reklamu. Rozšíření reklam Google Ads globálně zvyšují pravděpodobnost kliknutí. To ovlivňuje skóre kvality reklam, takže rozšíření reklam mohou dlouhodobě snižovat náklady na kliknutí.

Pokud použijete veškerá možná rozšíření reklam, určitě tím nic nezkazíte. Naopak. Rozšíření se stejně nikdy nezobrazí všechna. Google Ads si sám vybere nejvýkonnější z nich.

Úrovně rozšíření

Rozšíření Google Ads reklam lze nastavit globálně v rámci celého reklamního účtu Google Ads. Také v rámci jednotlivých reklamních kampaní i sestav. Přitom platí, že rozšíření, která jsou v hierarchii blíže finální reklamě, mají přednost. V praxi to funguje tak, že pokud pro vybranou reklamní kampaň zvolíte 5 rozšíření na úrovni kampaně a 1 na úrovni reklamní sestavy, dostane přednost rozšíření na úrovni reklamní sestavy.

Největší přínos pochopitelně mají rozšíření, která jsou individualizovaná pro každou reklamní sestavu na míru a vy si s jejich nastavením doslova pohrajete. Zabere to však čas a vaše úsilí.

Rozšíření o odkazy na podstránky

Díky rozšíření o odkazy na podstránky můžete k inzerátu přidat nové odkazy a nasměrovat je na zajímavé a vybrané podstránky. Dosáhnete tím dvojího efektu. K reklamě přidáte tematické odkazy, které s vybranou stránkou úzce souvisejí. Podpoříte tak autenticitu a přidanou hodnotu reklamy. Například u reklamy na konkrétní stavebnici Lego nasměrujete návštěvníky s odkazy na nadřazenou kategorii, návod ke složení apod.

rozšíření o odkazy v Google Ads

Rozšíření o odkazy v Google Ads – využit jen hlavní text odkazů

Zároveň tím zvětšíte plochu vaší reklamy. I kdyby na odkazy nikdo neklikl, vaše reklama bude zabírat na ploše více prostoru a je větší šance, že právě vaše reklama zaujme.

Rozšíření o odkazy na podstránky se nezobrazuje vždy. Často se liší i počet odkazů na podstránky. Obvykle se zobrazují čtyři odkazy (v krátké verzi). Zkuste jich však vždy přidat více. Google na základě úspěšnosti rozhodne, které odkazy zobrazí vyhledávajícím.

Rozšíření o odkazy vám přidá 25 znaků pro hlavní text odkazu. Můžete k nim navíc přidat 2 řádky textu po 35 znacích, což reklamu hodně zvýrazní. Většinou se potom pod reklamou zobrazují pouze 2 odkazy na podstránky.

Sklik umožňuje také přidat rozšíření o odkazy na podstránky, ale využívá jen 25 znaků pro hlavní text odkazu a žádný rozšiřující text.

rozšíření o odkazy sklik

Rozšíření o odkazy Sklik

Rozšíření o popisky

Rozšíření o popisky je specialitou pouze u Google Ads. Sklik popisky nepodporuje. Do popisků můžete vtěsnat další doplňující informace. Neignorujte je, protože vám mohou přidat až 1 řádek textu vaší reklamy.

Google Ads zobrazí až 6 popisků. Někdy více, někdy méně. Rozhodně jich tedy k reklamám přidejte více, ať si může Google vybrat. Popisky se zobrazují nahodile, v nahodilém pořadí a jsou ukončeny tečkou. Nevytvoříte z nich tedy logickou větu.

S popisky můžete ještě více zvýraznit vaši nabídku a zdůraznit věci, které se do reklamy nevešly.

Doporučujeme vyhnout se v textu popisků opakování toho, co jste již sdělili v reklamě. Vzhledem k tomu, že se popisky zobrazují za textem reklamy, vypadal by text reklamy nepřirozeně.

Rozšíření o popisky v Google Ads

Rozšíření o popisky v Google Ads

Rozšíření o strukturované úryvky

Rozšíření o strukturované úryvky funguje pouze v Google Ads. K vaší reklamě díky strukturovaným úryvkům přidáte další doplňující informace o vašich službách, značkách (například u oblečení, autodílů apod.), modelech (např. u notebooků, telefonů) a spoustu dalších informací. Ubytovací zařízení mohou uvádět oblíbené vybavení pokojů, školící agentury mohu uvádět své realizované kurzy.

strukturované úryvky

Rozšíření o strukturované úryvky

Google nabízí poměrně dost kategorií, kam se dají zaškatulkovat téměř všechny služby i produkty.

V reklamách většinou dostanou před strukturovanými úryvky přednost jiná rozšíření, ale vzhledem k tomu, že je řada inzerentů vůbec nevyužívá, otevírá se prostor právě vám.

Rozšíření o volání

Rozšíření o volání je oblíbená metoda, jak přimět vaše potenciální zákazníky zavolat přímo do vaší firmy. Hodí se pochopitelně pro kampaně, určené výhradně pro mobilní zařízení, ale určitě se nebojte je použít u všech typů kampaní. Z mobilu mohou vyhledávající přímo zavolat, což je mnohdy důležitější, než když vstoupí na vaše stránky.

rozšíření o volání - desktop

Rozšíření o volání – desktop

Můžete je tedy využít i pro desktop, ale budou vykazovat malý počet kliknutí. Přesto můžete zvýšit šanci na kliknutí na reklamu a navodit ve vyhledávajících pocit, že jste dostupní i na zavolání a jste schopni řešit, co potřebují.

rozšíření o volání - mobil

Rozšíření o volání na mobilu

U rozšíření o volání doporučujeme nastavit, kdy se telefon má zobrazovat. Jistě se chcete vyhnout telefonátům v době, kdy u telefonu nikdo není přítomen.

Rozšíření o zprávu

Rozšíření o zprávu je opět specialitka jen pro kampaně na mobilních zařízeních a jen v Google Ads. Umožní k vaší reklamě přidat odkaz, ve kterém vám mohou vyhledávající zaslat SMS zprávu.

Toto rozšíření se nezobrazuje příliš často a používá ho skutečně málokdo. Pod reklamou se zobrazí toto pole:

Rozšíření o zprávu

Rozšíření o zprávu

Rozšíření o lokalitu

Rozšíření o lokalitu je skvělá vychytávka, kterou využijete na Google Ads i v rámci Skliku.

Abyste mohli zobrazovat pod reklamou adresu vaší firmy nebo pobočky, musíte mít aktivní a vyplněný firemní zápis v Google moje firma a mít ji propojenou s Google Ads.

Ukázka rozšíření o lokalitu

Ukázka rozšíření o lokalitu, včetně otevírací doby

Toto rozšíření je skvělé především pro ryze lokální kampaně, kdy chcete nalákat zákazníky v okolí provozovny nebo vaší prodejny. Když se zobrazí s reklamou i adresa provozovny, může si zákazník snadno najít nejbližší cestu k provozovně.

Google Moje firma navíc podporuje přidávání poboček, takže můžete mít zápis pro více míst nebo více měst a Google jim reklamu zobrazí vždy s nejbližší pobočku. Brňákovi se tak reklama s pražskou pobočkou nezobrazí. U reklamy se navíc zobrazují taky další informace o provozovně, které vyplníte v Google Moje firma. Jedná se třeba o telefonní číslo nebo provozní dobu.

Sklik umožňuje prakticky totéž. U reklam zobrazuje adresu provozovny nebo nejbližší pobočky. I tady je to podmíněno zápisem vaší firmy na portálu Firmy.cz, kde si můžete zapsat adresu centrální provozovny a jednotlivých poboček.  U jednotlivých reklam si tak můžete přidávat lokální pobočky.

rozšíření o lokalitu sklik

Rozšíření o lokalitu v Skliku

Rozšíření o hodnocení prodejce

Rozšíření, které je použitelné výhradně pro e-shopy. Aby se zobrazovalo, musíte mít dostatečný počet kvalitních hodnocení v rámci zbožového srovnávače Heuréka.

Rozšíření hodnocení prodejce

Rozšíření hodnocení prodejce

Pokud chcete ověřit, proč u vašich reklam toto rozšíření nevidíte, klikněte na URL https://www.google.com/shopping/seller?q=vaseshop.cz , kde místo vaseshop.cz dopište název domény vašeho e-shopu. Zpravidla váš e-shop nenasbíral dostatek recenzí a má málo nebo špatné hodnocení.

Rozšíření o propagaci

Tohle rozšíření použijete hlavně v případě slevových akcí na vámi vybrané zboží. Hodí se i pro sekci výprodejového zboží. Rozšíření je poměrně variabilní. Slevu můžete zobrazit jak v procentech, tak přímo částkou. Stejně tak můžete propagovat přesně danou slevu nebo možnost slevy až x %. Můžete také uvést, že sleva platí při objednávce nad, případně využít slevových kódů.

rozšíření o propagaci

Rozšíření o propagaci

Samozřejmě můžete nastavit platnost akce a dopředu nastavit datum vypnutí i zapnutí, takže se vše bude dít kontrolovaně.

Rozšíření o cenu

Tohle rozšíření si v Česku příliš neužijete. Je dostupné jen ve vybraných zemích a jazycích. K reklamě přidává cenu konkrétních produktů nebo cenu za služby. Použijete jej pouze tehdy, pokud cílíte na zahraniční trhy, například v Německu nebo Polsku.

rozšíření o cenu google ads

Ukázka rozšíření o cenu Google Ads

Rozšíření o aplikaci

Díky tomuto rozšíření můžete k vašim reklamám přidat odkaz ke stažení mobilní aplikace. Vyhledávající si mohou aplikaci přímo stáhnout po kliknutí na ikonu, která je v obsahu reklamy.

Automatické rozšíření

Google Ads přitom některá rozšíření aplikuje i automaticky, zejména o volání, zprávy nebo odkazy na podstránky, dynamické popisky a strukturované úryvky. Což může a nemusí být na škodu.

Důrazně vám doporučujeme si v rámci vašeho Google Ads účtu navést rozšíření pěkně poctivě a ručně. Nechtějte po Googlu zázraky a nespoléhejte se na automatizaci. 

Čtěte také:

Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat? – 03/2018
Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov? – 02/2018
Jak si založit účet Google Ads (AdWords) – 09/2017