Jak se připravit na změnu cílení na mobilní zařízení v Google Ads

/////

Aktualizace 12.7.2019

Září 2018 je měsíc velkých změn. PPC reklamní systém Google Ads chce dle svých slov výrazně zjednodušit ovládání cílení reklam a upravit nastavení zobrazování reklam v Obsahové síti Google na mobilních zařízeních tak, aby bylo snazší oslovit rostoucí základnu uživatelů mobilních zařízení.

Výsledkem této změny je, že Google chce inzerenty zjednodušeně přinutit zobrazovat reklamy i v mobilních aplikacích ještě více než doposud. Vy, coby inzerenti, tak můžete zaznamenat mnohem více zobrazení a prokliků z mobilních aplikací než doposud. Třebaže jste reklamu blokovali doposud úspěšnými metodami.

Co přestane fungovat?

  • Vyloučení mobilních aplikací s pomocí adsenseformobileapps.com v rámci vyloučených Umístění. Doposud fungovalo tak, že toto umístění plošně blokovalo zobrazování reklam v inventáři aplikací. Od nynějška se tak reklamy opět v aplikacích začnou zobrazovat a vy budete muset pro vyloučení jednotlivých kanálů kliknout na Umístění a poté tyto kanály vylučovat.
  • Ukončení vyloučení obsahu „Mobilní aplikace GMob – jiný než vsunutý obsah – toto vyloučení bude z nastavení odstraněno a opět začnete zaznamenávat přístupy z tohoto cílení.
  • Cílení na některé druhy zařízení – cílení na zařízení Google Ads zjednodušuje pouze na 3 typy zařízení – desktop, mobilní telefony, tablety. Budou tedy odstraněna nastavení na jednotlivé typy aplikací na různých zařízeních a vše bude nahrazeno sekcemi cílení: Mobil, Tablet a Počítače.
Odstranění cílení na aplikace

Odstranění cílení na aplikace

Jak se na změnu připravit?

Po finálním provedení těchto změn budete moci kontrolovat, u kterých stránek nebo typů obsahu se budou reklamy zobrazovat s pomocí:

Témata – správně zvolená témata
Cílení na zařízení – počítače, tablety, mobily
Kategorie aplikací – novinka, o které vás budeme ještě informovat.
Vyloučení konkrétních aplikací prostřednictvím vyloučení umístění pro mobilní aplikace a vyloučení jednotlivých webů
Vyloučení obsahu

Krok 1 – odstranění plošných nastavení vyloučení umístění aplikací a vyloučení konkrétních umístění

V rámci vyloučených umístění odstraňte umístění „adsenseformobileapps.com“ (od září 2018 nebude fungovat).

Krok 2 – aktualizace cílení na zařízení

Tady nastane jedna ze zmíněných velkých změn. Upravte tedy nastavení cílení na zařízení následovně:

  1. Přejděte do nastavení vaší kampaně v obsahové síti
  2. Klikněte na Další nastavení a na Zařízení
  3. Klikněte na Nastavit cílení na konkrétní zařízení kde si vyberete požadovaná zařízení, na kterých chcete reklamy zobrazovat, např. Mobilní web, Webový prohlížeč na tabletu a Počítače.
    Ostatní nastavení typu: Mobilní aplikace, Vsunutý obsah v mobilních aplikacích, Aplikace pro tablety, Vsunutý obsah v aplikacích pro tablety budou od září zahrnuta v rámci svých nadřazených kategorií (tedy typů zařízení).
  4. Od září 2018 budou typy zařízení konsolidovány pouze do kategorií Mobil, Tablet a Počítače.

Krok 3 – Kontrola stávajících kampaní a podrobných ovládacích prvků

Pečlivě zkontrolujte nastavení všech vašich kampaní v obsahové síti, především si zkontrolujte a aktualizujte cílení podle témat, abyste měli jistotu, že se vyloučení týkající kategorií obsahu na webu i v rámci aplikací. Také zkontrolujte nastavení umístění kategorií aplikací pro cílení.

Krok 4 – Kontrola ovládacích prvků bezpečnosti pro značku

Od září 2018 se v rámci nastavení vyloučení obsahu ruší vyloučení obsahu „Mobilní aplikace GMob – jiný než vsunutý obsah“ a reklamy se začnou zobrazovat i v tomto inventáři. Ostatní ovládací prvky v rámci nastavení vyloučení obsahu budou aktualizovány a ještě více vylepšeny. Jsme zvědaví na tuto změnu a doufáme, že alespoň zde bude možnost plošné blokace mobilních aplikací dodána, nebo řešena sofistikovaněji.

Co znamená změna pro inzerenty?

Především spoustu práce navíc. Doposud celá řada inzerentů plošně vylučovala zobrazování v mobilních aplikacích kvůli nevalným výsledkům a mnohdy manipulativním metodám aplikací, svádějícím k prokliknutí reklamy.

Plošné vyloučení aplikací nyní zjevně nebude tak jednoduché (pokud vůbec bude možné) a tak nás čeká pravidelná a otrocká práce s vylučováním jednotlivých aplikací, kategorií aplikací a vylučování konkrétních umístění. Dle našeho subjektivního hodnocení se nejedná o krok dobrým směrem a uvidíme, jak Google Ads vyhodnotí efekt této změny.

Aktualizace: Nastavení vyloučení mobilních aplikací 2019

Možnost vyloučit mobilní aplikaci na kartě Nastavení je od ledna 2019 ve většině účtů nedostupná. Jak jsme však předpokládali Google Ads s nastavením vylučování mobilních aplikací opět čaroval. Stále tak existuje řešení, jak se nechtěných reklam v aplikacích zbavit. Jak na to?

Vyloučení na úrovni kampaně

Toto vyloučení najdete na kartě „Umístění“ v záložce „Vyloučeno“. Zde pomocí modré tužky v levém horním rohu vyberte „Vyloučit umístění“. Otevře se okno s těmito možnostmi: Weby, Kanály na YouTube, Videa na YouTube, Aplikace, Kategorie aplikací (141).

Vás bude zajímat poslední zmíněné – Kategorie aplikací. Číslo v závorce značí počet aplikací. Po rozbalení se zobrazí zvlášť kategorie pro Apple Store a Google Play. Nyní musíte ručně vyklikat všechny kategorie.

Vyloučení na úrovni účtu

Vyloučení na úrovni kampaně je poněkud zdlouhavý proces. Efektivnějším řešením je vytvořit si seznam vyloučených umístění pro celý účet. Dostanete se tam přes sekci Nástroje a nastavení → Sdílená knihovna → Seznamy vyloučených umístění. Kliknutím na modré Plus přidáte nový seznam a dále už postupujte stejně jako u vylučování na úrovni kampaně. Opět je potřeba všechny kategorie ručně vyklikat.

Na co se ještě zaměřit?

  • Pečlivě zkontrolujte nastavení cílení všech kampaní i reklamních sestav, abyste měli jistotu, že kampaň bude cílit na správný region, jazyky, zařízení, které chcete oslovovat.
  • Zkontrolujte nastavení bezpečnosti pro značku, vyloučení umístění na úrovni účtu i kampaně, na vyloučení témat a vyloučení typů obsahu. Všechny tyto ovládací prvky budou nově platiti i pro web i pro aplikace.
  • Přehodnoťte využití modifikátoru nabídek pro mobilní telefony na základě kvality mobilní návštěvnosti.
  • Překontrolujte nastavení měření konverzí, abyste měřili jen ty konverze, které jsou pro vás důležité. Google Ads využívá i modely automatické optimalizace, která se spoléhá na vaše konverzní data. Pokud tedy Google Ads předáváte info jen o relevantních konverzích, lépe vyhodnocuje návratnost investic.