Sklik snižuje podporu textových inzerátů v obsahové síti a STA ve vyhledávání

/////

Sklik už více než rok podporuje kombinovanou reklamu, která se díky vyššímu výkonu stala nejpoužívanějším formátem v obsahové síti. V minulých týdnech byla ukončena podpora textových reklam na vybraných stránkách a v dohledné době bude dále omezována.

Výhody kombinované reklamy

  • CTR globálně vyšší oproti textové reklamě o 25 %
  • CTR na nativních plochách vyšší o 59 %
  • CTR na mobilním Super.cz vyšší o 264 %

Kde se textové reklamy v obsahové síti již nezobrazují?

Sklik během dubna přestal podporovat textové inzeráty (STA a ETA) na pod článkových a nativních plochách serverů Novinky.cz, Super.cz, ProŽeny.cz, Sport.cz a v pod článkové ploše na Garáž.cz.

Od poloviny června je nenajdeme ani na domovské stránce Seznam.cz. Prostřednictvím Skliku se do odkazů na další stránky českého internetu dostanete pouze s kombinovanou reklamou.

Zákaz zadávání nových textových reklam

Dnes už není možné do obsahové sítě zadávat ani novou textovou reklamu. Od 1. 8. 2019 pak končí veškerá podpora textových reklam v obsahových kampaních, a to prostřednictvím importu a exportu. Přechod na kombinovanou reklamu doporučujeme co nejdříve, jelikož staré nebude možné ani pozastavovat.

Kde ještě stále využíváte textovou reklamu, zjistíte snadno pomocí filtrů v rozhraní Skliku. V nastavení obsahových kampaní si zobrazte reklamy, které máte spuštěné a zvolte si formát reklam „Textový inzerát a Rozšířený textový inzerát“. Do všech sestav přidejte kombinované reklamy a textové smažte. Pouhé pozastavení by v budoucnu komplikovalo případný export kampaně.

Při přechodu se držte pravidel pro kombinovanou reklamu a šestera doporučení pro kombinovanou reklamu.

Na podzim bude ukončena také podpora textové reklamy v obsahových kampaních prostřednictvím API.

Ukončení podpory importu a exportu STA reklam

Od 1. 8. 2019 nebude v importu a exportu podporován ani formát textové reklamy STA. Nové reklamy nebude možné zadat ani aktualizovat. Reklamy bude možné pozastavit prostřednictvím vyfiltrování textových inzerátů ve vyhledávacích kampaních.

Doporučujeme využít funkce „Převést na rozšířené“. Sklik vám předvyplní všechna pole a vy zadáte pouze „Titulek 2“ a volitelně „Cesty“.

Zanedlouho dojde ke konci podpory STA reklam prostřednictvím API.

Čtěte také

Co jsou to vyhledávací operátory a jak je na Googlu používat?

Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku

Firefox bude blokovat cookies třetích stran