Novinky ve světě PPC reklam – Září 2018

/////

Co nového ve světě PPC reklam? Je toho spousta, a pro inzerenty se jedná o poměrně zásadní novinky, které by určitě měli řešit. Sklik i Google Ads jsou letos samá novinka a proto nesmíte usnout na vavřínech a musíte se vézt „na vlně“.

SKLIK

Nový reklamní formát Branding

OK, připouštíme. Branding v obsahové síti zase až taková novinka není. Sklik s ní přišel na konci července letošního roku a nabízí v rámci několika svých partnerských webů skutečně gigantický formát banneru o rozměrech 2000 x 1400 pix. Tedy, ne až tak docela.

Ve skutečnosti banner obklopuje obsah webu a samotné reklamní sdělení se zobrazuje nad a po stranách obsahu stránky. Je hodně výrazný a dle našich testů má proti jiným bannerům výrazně větší míru prokliknutí (CTR) než standardní i jinak úspěšné formáty.

Ukázka brandingového formátu. Zdroj: Sklik.cz

Ukázka brandingového formátu. Zdroj: Sklik.cz

Osvědčil se nám v hlavně rámci remarketingu. Hlavní rozdíl proti běžným kampaním je, že Sklik doporučuje nastavit platební model s platbou za 1 000 zobrazení. Důvodem je, že při klasickém CPC modelu nedosáhne reklama minimální nutné ceny za 1 000 zobrazení. Doporučená cena za 1 000 zobrazení je dle Skliku od 110 Kč výše, nicméně reálné hodnoty byly výrazně vyšší.

Sklik ukončil testování rozšířené volné shody

Volná shoda klíčových slov byla a je strašák zejména na Google Ads. Zobrazuje reklamy velmi často na nerelevantní vyhledávací dotazy a její spuštění může bez následné kontroly vyčerpat denní kredit velmi rychle a jednoduše. I na úplné hovadiny.

V letošním roce Sklik testoval tzv. rozšířenou volnou shodu. Klíčová slova ve volné shodě se nově zobrazovala i na podobné a mnohdy stejně nerelevantní dotazy jako na Google Ads. Přineslo to spoustu práce navíc. Mnoho inzerentů vyřešilo vše s pomocí tzv. modifikované volné shody, kterou využívá i Google Ads.

V červenci 2018 Sklik rozšířenou volnou shodu ukončil a vrátil klasickou volnou shodu klíčových slov do starých kolejí.

Ukončení textových inzerátů v obsahové síti

Dalo se to čekat. Sklik v únoru 2018 představil nový formát tzv. kombinované reklamy která by se dala připodobnit responsivní reklamě, kterou nabízí již delší dobu Google Ads. Je přizpůsobena tomu, aby se mohla zobrazovat mnohem většímu množství reklamních formátů a zasáhla tak výrazně větší publikum.

O prázdninách Sklik upozornil na to, že kombinované reklamy již brzy zcela nahradí textové inzeráty. Od září zmizela inzerentům možnost textové inzeráty v rozhraní i zadávat. Výdej textových inzerátů by měl být definitivně ukončen již v první půli tohoto roku. O všem vás budeme informovat.

sklik jen s bannery

Rozhraní Skliku při zadávání inzerátů v obsahové síti

Google Ads

Zrušení hromadného vyloučení aplikací

je velká novinka, která může dost zahýbat rozpočty a vyhodnocením kampaní v obsahové síti. Nově přestane fungovat blokování mobilních aplikací s pomocí domény Adsenseformobileapps.com a podpora vyloučení obsahu „Mobilní aplikace GMob – jiný než vsunutý obsah.

Zobrazování reklam v aplikacích dle našich testů obecně není moc úspěšné a navíc řada aplikací doslova nutí jejich uživatele na reklamu kliknout, nebo jde o mylné prokliky…a spoustu peněz fuč.

Podívejte se na náš článek, jak se připravit na změnu cílení na mobilní zařízení.

Ještě větší textové inzeráty ve vyhledávání

Google Ads svým inzerentům nově nabízí výrazně větší počet znaků v rámci textových reklam. Nově mají reklamy celkem 3 nadpisy po 30 znacích. Zvětšily se i popisky. Z 80 znaků se délka navýšila na 90 znaků včetně mezer a přibyl také 2. popisek. Dohromady tak získáte 270 znaků, do kterých už se vleze hodně reklamních sdělení.

Nutno dodat, že některé typy mobilních telefonů mají stále problémy se zobrazením celého textu této rozšířené reklamy.

S využitím všech možných rozšíření PPC reklam si tedy můžete ukrojit pořádně velký kus stránky s výsledky vyhledávání a zvýšit tak šanci na proklik vaší reklamy.

Google Mobile Speed Score

Co si představit pod tímto krkolomným slovním spojením? Google v letošním roce přehodnotil rychlost webu jako jeden z důležitých hodnotících faktorů v rámci organického vyhledávání. Google Ads rychlost načítání bere také jako jeden z hodnotících faktorů, a proto se s vašimi webovými vývojáři zaměřte i na rychlost vašich stránek.

Čtěte také:
PPC v Google Ads se brzy změní. Přesná shoda se bude zobrazovat i na stejné slovní významy – 09/2018
Neignorujte rozšíření reklam v Google Ads. Pomůžou vám – 08/2018
Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat? – 03/2018