Vytvoření účtu Google Analytics

/////

 

Vytvoření účtu Google Analytics

Pokud jste se rozhodli využívat všech možných výhod analytického nástroje Google Analytics pro měření výkonu vašeho webu nebo právě spuštěného nového e-shopu, gratulujeme. Udělali jste krok správným směrem.

Prvním krokem k využítí dat z Google Analytics je založení Google účtu a jeho registrace do služby Google Analytics. Při vytváření máte dvě možnosti. Jedna z nich je založení nového účtu v rámci Gmailu (@gmail.com). Druhá možnost je registrace vašeho vlastního již existujícího e-mailu. Registrovaný e-mail můžete využít ke všem službám od společnosti Google a přihlašovat se skrze něj.

Druhá varianta bude pro mnohé pohodlnější a do budoucna rovněž přehlednější. Většina z vás obvykle zvolí druhou variantu a proto si detailně ukážeme , jak tímto způsobem vytvořit účet krok po kroku.

 

Pro založení nového účtu Google přejděte na stránku Vytvoření účtu Google. Zadejte své jméno a příjmení, klikněte na odkaz Chci použít svoji aktuální e-mailovou adresu. Tím docílíte možnosti vložit svou aktuální adresu, tedy například karelnovakga@seznam.cz.

Dalším krokem je vytvoření hesla. Zde určitě doporučujeme vytvořit silné heslo! V případě, že by se vám do účtu dostal útočník, mohli byste přijít o velmi cenná data, ke kterým je zpravidla velmi  těžké se dostat.

Pokud si s vytvořením silného hesla nevíte rady, pak doporučuji mrknout třeba na tento web, kde je popsán postup pro vytvoření silného hesla v 6 jednoduchých krocích.

Nyní zbývá vyplnit datum narození, pohlaví a mobilní telefon. Ten určitě doplňte, protože v případě zapomenutí hesla budete mít možnost si s pomocí telefonu heslo resetovat a vytvořit nové. V opačném případě by vám opět hrozila nedostupnost vašeho účtu a tedy i dat z vašeho účtu Google Analytics.

Pokud máte vyplněno, stačí kliknout na tlačítko Další krok

založení účtu Google Analytics

dsouhlaseni_smluvnich_podminek_google

 

 

 

 

Nyní vás Google vyzve k přečtení a následnému odsouhlasení smluvních podmínek. Přečtěte a klikněte na tlačítko SOUHLASÍM

 

 

 

 

Přichází řada na ověření e-mailové adresy. Zkontrolujte, jestli jste váš e-mail správně zadali a kliknutím na odkaz dokončete vytváření účtu Google. Pokud by se ve vaší e-mailové schránce z jakéhokoliv důvodu potvrzovací zpráva nezobrazila (pozor někdy se může stát, že tuto zprávu naleznete ve složce s názvem spam nebo hromadná pošta) zkuste ji zaslat znovu pomocí odkazu odeslat ověřovací e-mail znovu. V případě, že ani tentokrát potvrzovací zpráva nedorazí do vaši schránky, raději zkontrolujte správnost zadané e-mailové adresy. Pokud jste e-mail zadali špatně, stačí kliknout na odkaz změňte e-mail a zadat adresu správně.

 

Google ověření e-mailové adresy

 

ověřovací e-mail Google

 

 

 

 

Ověřovací e-mail bude vypadat podobně, jako ten na obrázku. Klikněte na zaslaný odkaz a registraci máte hotovou. Budete přesměrování na Google účet. Nyní máte hotovo a máte registrovaný účet u Googlu.

 

 

Po úspěšném založení účtu u Googlu je potřeba založit si účet také ve službě Google Analytics. Přejděte tedy na stránku registrace do Google Analytics a registrujte se pod nově vytvořeným e-mailem.

Registrace do Google Analytics

 

 

 

smluvní podmínky Google Analytics

Zde stačí jednoduše vyplnit formulář, kde se vás Google ptá co chcete měřit, jestli web nebo mobilní aplikaci.  Většinou se jedná o měření webu. Dále vyplňte název účtu, název webu, URL adresu, kategorii a časové pásmo. Zbylá zaškrtávaci políčka (checkboxy) jsou nepovinná, takže je nemusíte vyplňovat. Slouží primárně pro analytické účely Google. Pokud jste vyplnili vše potřebné, stačí kliknout na tlačítko Získat číslo pro sledování. Po kliknutí budete vyzvání k odsouhlašení smluvních podmínek Google Analytics.

 

 

 

Po odsouhlašení smluvních podmínek se vám otevře služba Google Analytics. Vy nyní potřebujete zjistit a zkopírovat na svůj web nebo e-shop měřící script. Stačí kliknout vlevo dole na SPRÁVCE (ozubené kolo vlevo dole) a pod záložkou SLUŽBA -> Údaje o měření -> Měřící kód. Nyní musí vývojář vašeho webu umístit tento skript na každou stránku webu, dle pokynů Google Analytics například do hlavičky webu těsně před uzavírací značky </head>.
Zjištění měřícího kódu

 

Pokud jste vše udělali správně, pak vám nic nebrání začít měřit návštevnost vašeho webu nebo e-shopu a identifikovat zdroje návštevnosti a pracovat na zvyšování návštěvnosti. Pokud byste ani podle tohoto návodu nezvládli založit Google účet a účet Google Analytics, není nic jednoduššího než nás kontaktovat. Rádi vám pomůžeme a službu založíme za vás.