Tipy pro začátečníky, jak zviditelnit firmu na Instagramu

/////

Instagram je vizuální sociální síť, kde je možné sdílet fotografie a krátká videa. V roce 2018 byl v Česku zaznamenán masivní nárůst v používání této platformy. V průzkumu popularity sociálních sítí, provedeného AMI Digital Index, se Instagram umístil na třetím místě za Facebookem a YouTube. V 6 jednoduchých bodech vysvětlíme, co potřebujete znát k úspěšnému vstupu na Instagram.

Založte si firemní profil

Jako firma můžete na Instagramu oslovit přes 1 500 000 lidí. Pokud chcete svou společnost propagovat, firemní účet je nezbytností. Díky němu získáte statistiky o vašich fanoušcích. Máte šanci zjistit, kdo jsou a co chtějí. Když pochopíte zájmy svého publika, je jednodušší přizpůsobit mu obsah na míru.

Založení firemního účtu je jednoduché, rychlé a zdarma. Stáčí si stáhnout aplikaci a nechat se vést krok po kroku. Aktuální návod najdete na stránkách Instagramu. Nejprve si zvolíte přihlašovací údaje a uživatelské jméno, podle kterého se bude jmenovat také váš profil a je možné ho kdykoliv změnit. Proklikáte se až k tlačítku „vytvořit účet“ a prázdný profil je na světě. Nyní jej musíte vyplnit.

Pokud již máte osobní účet, přepněte ho v nastavení na firemní. Následně budete vyzváni k vytvoření firemní stránky na Facebooku, kterou propojíte se svým Instagram účtem. Pokud ještě žádnou nemáte, Instagram vytvoří stránku za vás. Nemusíte se bát, že by vzniklá stránka zobrazovala obsah, který nemáte pod kontrolou, jelikož Instagram spadá pod Facebook, který má zájem synchronizovat informace o vašich účtech.

Z toho plynou dva benefity:

  1. Jeden příspěvek můžete sdílet na dvou místech
  2. Při správě reklam budete pro oba účty využívat jednotný nástroj Facebook Business Manager

Nastavte svůj profil poutavě

Nestačí vyplnit pouze uživatelské jméno a fotografii. Důležité jsou i další informace o vaší firmě. Přečtěte si patero základních údajů, které by měl obsahovat správně vyplněný profil.

  1. Jako uživatelské jméno je dobré používat název vaší firmy nebo značky, aby si vás lidé lépe zapamatovali. Případně použijte slovo, které přímo souvisí s vašim podnikáním, například „katkaphotography“.
  2. Pod uživatelské jméno vyplňte popisek, kdo jste a co děláte. Cílem tohoto popisku je zaujmout a heslovitě představit vaši tvorbu. Pro větší atraktivnost můžete použít také emoji obrázky.
  3. V krátkém bio popisku nezapomeňte lidi vyzvat k akci. Tento popisek je jediné místo, kam lze vkládat funkční odkazy na váš web nebo e-shop.
  4. Vytvořte vlastní #Hashtag neboli klíčové slovo, které přidejte jak do bio popisku, tak ke každému příspěvku. Čím více fanoušků ho bude používat, tím budou vaše příspěvky viditelnější.
  5. Vytvářejte promo příběhy, které se archivují v záložkách pod bio popiskem a návštěvníci vaší stránky je mají okamžitě na očích. V těchto krátkých foto prezentacích můžete efektivně ukázat, o čem je vaše podnikání.

Vytvořte si obsahový plán

Příspěvek na Instagram je možné přidávat ve formě fotografie nebo krátkého videa doplněného o popisek. Promyslete si dopředu, jak a kdy chcete příspěvky zveřejňovat. Vizuální styl i tón komunikace by měl být jednotný a relevantní k vašemu podnikání. To znamená, pokud prodáváte například motorky, nesdílejte na svém profilu fotky koťátek.

Rozlišujte Profil vs. Stories

Fotky na profilu jsou odrazem vašeho podnikání. Není tedy vhodné, abyste jen tak vyfotili produkt na mobil a ve špatné kvalitě jej přidali na profil. Lidé chtějí sledovat hezké věci.

Ke sdílení zákulisního dění slouží instagramová funkce Příběhy neboli Stories. Ty mají za cíl přiblížit vyumělkovaný „insta svět“ běžnému životu. Profil ukazuje výsledek toho, co děláte, Stories pak, jak to děláte.

Požívejte #Hashtagy

Hashtagy jsou klíčová slova označená symbolem #. Přidávají se ke každému příspěvku a přiřazují téma vašemu obsahu. Zamyslete se nad svým podnikáním a definujte, čeho se týká. Prohlédněte si příspěvky od lidí s podobným zaměřením a hashtagy si zapište. Vyhněte se nicneříkajícím klíčovým slovům jako #fun #beauty apod. Pomoci vám může také našeptávač hashtagů. Pod jednu fotku je možné napsat maximálně 30 hashtagů.

Testujte, kdy je nejvhodnější zveřejňovat obsah

Odpověď na otázku, kdy je nejlepší doba na zveřejňování příspěvků, zná jen hrstka vývojářů. Instagram se řídí algoritmem, který se každou chvíli mění. Existují však vyzkoušené postupy.

Přidávejte jeden příspěvek denně nebo obden. První dva týdny jednu fotku každé ráno. Pak změňte čas na 13. – 15. hodinu a po dalších 14 dní zveřejňujte příspěvky v 9 hodin večer. Vytvoříte si tak statistiku, kdy jsou vaši fanoušci nejaktivnější.

Čtěte také:

Instagram nově přidá reklamy do karty Prozkoumat

Facebook nově umožňuje cílení příspěvků na Top fanoušky

Jak vytvořit Facebook Business Manager