Sklik ukončil testování rozšířené volné shody klíčových slov. Pokus nevyšel dle představ

/////

Na konci roku 2017 nás Seznam na svém blogu informoval o plánovaném spuštění testování tzv. rozšířené volné shody klíčových slov, které finálně spustil 10. ledna 2018. Pár dní nato jsme měli možnost otestovat tuto novinku na několika kampaních, o čemž jsme vás následně informovali v našem článku.

Pro správu kampaní, především těch ve vyhledávací síti používáme nástroj Google AdWords Editor, takže jsme na to čekali s nadšením, protože nám kopírování a vytváření separátních kampaní pro Sklik s odlišným vnímáním klíčových slov proti Google Ads (dříve Google AdWords) komplikovalo a prodlužovalo práci při správě PPC kampaní.

Od ledna již uplynulo hodně vody a Sklik před pár dny na svém blogu upozornil na ukončení testování tohoto modelu vnímání volné shody. Klíčová slova se při použití rozšířené volné shody začala od ledna v 10 % až 20 % vydávat i na vyhledávací dotazy, které byly úzce související s vyhledávanou frází a měly vyhledávací dotaz smysluplně rozšířit a tím maximalizovat relevantní příchozí publikum.

Kdo se chtěl vyhnout riziku zobrazování na související dotazy a chtěl mít kontrolu nad tím, na jaké dotazy se reklama zobrazuje, musel použít tzv. modifikovanou volnou shodu a před klíčové slovo přidávat modifikátor +. Vzhledem k používání Google AdWords editoru jsme za to ocenili, protože jsme nemuseli klíčová slova pro Sklik kampaně speciálně upravovat.

Po půlročním testování Sklik uznal, že použitá technologie nepřináší kvalitní výsledky a testování rozšířené volné shody zcela pozastavil.

Od 24.7. 2018 se tedy klíčová slova v klasické volné shodě vydávají tak, jak jste byli navyklí ještě v loňském roce a do letošního 10. ledna. Sklik nyní pracuje jen se skloňováním slova, pracuje s diakritikou a změnou pořadí ve slovech, ale vždy využívá stejný slovní základ.

Do budoucna plánuje Sklik využívat pro vydávání rozšířené volné shody jinou technologii, o čemž přislíbil zavčas informovat, aby byl čas na případnou úpravu kampaní.

Klíčová slova s modifikátorem se budou vydávat zcela stejně, jako doposud. Pokud je využijete i s volnou shodou, nic se nestane.

Za rozhodnutí ukončení testování rozšířené volné shody jsme upřímně rádi. V případě opomenutí přidání modifikátoru volné shody se reklama zobrazovala velmi často (až v 1/3) na často irelevantní a velmi obecné vyhledávací dotazy a rozhodně nepřinášela to, co měla.

Co se týče Google AdWords editoru, zjevně nic nebrání používání modifikované volné shody i nadále, takže je souběžná práce s Sklik i Google AdS kampaněmi stále snadná.

Zdroj: blog.seznam.cz/2018/07/pozastavujeme-testovani-rozsirene-volne-shody-v-skliku

Čtěte také:

03/2018 – Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat?
02/2018 – Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov?
02/2018 – Jak provést základní nastavení Google Analytics na vašem webu