Sklik ukončil testování rozšířené volné shody klíčových slov. Pokus nevyšel dle představ

/////

Na konci roku 2017 nás Seznam na svém blogu informoval o plánovaném spuštění testování tzv. rozšířené volné shody klíčových slov, které finálně spustil 10. ledna 2018. Pár dní nato jsme měli možnost otestovat tuto novinku na několika kampaních, o čemž jsme vás následně informovali v našem článku.

Pro správu kampaní, především těch ve vyhledávací síti používáme nástroj Google AdWords Editor, takže jsme na to čekali s nadšením, protože nám kopírování a vytváření separátních kampaní pro Sklik s odlišným vnímáním klíčových slov proti Google Ads (dříve Google AdWords) komplikovalo a prodlužovalo práci při správě PPC kampaní.

Od ledna již uplynulo hodně vody a Sklik před pár dny na svém blogu upozornil na ukončení testování tohoto modelu vnímání volné shody. Klíčová slova se při použití rozšířené volné shody začala od ledna v 10 % až 20 % vydávat i na vyhledávací dotazy, které byly úzce související s vyhledávanou frází a měly vyhledávací dotaz smysluplně rozšířit a tím maximalizovat relevantní příchozí publikum.

Kdo se chtěl vyhnout riziku zobrazování na související dotazy a chtěl mít kontrolu nad tím, na jaké dotazy se reklama zobrazuje, musel použít tzv. modifikovanou volnou shodu a před klíčové slovo přidávat modifikátor +. Vzhledem k používání Google AdWords editoru jsme za to ocenili, protože jsme nemuseli klíčová slova pro Sklik kampaně speciálně upravovat.

Po půlročním testování Sklik uznal, že použitá technologie nepřináší kvalitní výsledky a testování rozšířené volné shody zcela pozastavil.

Od 24.7. 2018 se tedy klíčová slova v klasické volné shodě vydávají tak, jak jste byli navyklí ještě v loňském roce a do letošního 10. ledna. Sklik nyní pracuje jen se skloňováním slova, pracuje s diakritikou a změnou pořadí ve slovech, ale vždy využívá stejný slovní základ.

Do budoucna plánuje Sklik využívat pro vydávání rozšířené volné shody jinou technologii, o čemž přislíbil zavčas informovat, aby byl čas na případnou úpravu kampaní.

Klíčová slova s modifikátorem se budou vydávat zcela stejně, jako doposud. Pokud je využijete i s volnou shodou, nic se nestane.

Za rozhodnutí ukončení testování rozšířené volné shody jsme upřímně rádi. V případě opomenutí přidání modifikátoru volné shody se reklama zobrazovala velmi často (až v 1/3) na často irelevantní a velmi obecné vyhledávací dotazy a rozhodně nepřinášela to, co měla.

Co se týče Google AdWords editoru, zjevně nic nebrání používání modifikované volné shody i nadále, takže je souběžná práce s Sklik i Google AdS kampaněmi stále snadná.

Zdroj: blog.seznam.cz/2018/07/pozastavujeme-testovani-rozsirene-volne-shody-v-skliku

Čtěte také:

03/2018 – Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat?
02/2018 – Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov?
02/2018 – Jak provést základní nastavení Google Analytics na vašem webu



    Konzultace ZDARMA

    Pomůžeme Vám s rozjezdem vašeho online projektu

    Co Vás zajímá?
    ANO ANO
    ANO ANO
    ANO ANO
    Pobočka:

    OstravaPraha

    Kontakt na vás:



    Souhlasím se zpracováním osobních údajů

    V pořádku odesláno, děkujeme!

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.. Více informací

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close