Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku

/////

Chcete na Facebooku vytvářet dynamické reklamy na produkty z vašeho e-shopu nebo jen nabízet produkty v sekci obchod na vašich Facebookových stránkách? V obou případech budete potřebovat katalog, který shromažďuje vaše produkty.

Pomocí katalogu můžete vytvářet reklamy například ve formě carrouselu a zacílit tak dynamický remarketing na uživatele, kteří prohlíželi produkty na vašem e-shopu (pozn.: nutný Facebook pixel s měřením události ViewContent).

Co budete potřebovat:

  1. XML Feed pro Google nákupy
  2. Roli správce stránek

Jak na to:

  1. Prvním krokem je vytvoření Facebook obchodu. Přejděte do nastavení stránek a klikněte na Šablony a karty.

 

  1. V sekci dole klikněte na Přidat kartu a Přidat kartu obchod.

 

  1. Přejděte zpět na hlavní stránku a z levé navigace vyberte obchod. Nyní zbývá odsouhlasit smluvní podmínky a pokračovat.

 

  1. Na další straně zvolte dokončit nákup na jiném webu a pokračovat.

 

  1. Zvolte měnu Česká koruna a uložit.

 

  1. Nyní je obchod vytvořen, ale není naplněn daty o produktech. Abyste mohli obchod naplnit produkty z vašeho Feedu, budete potřebovat Business Manager.

 

  1. V Business Manageru přejděte na kartu Katalogy a rozklikněte požadovaný katalog.

 

  1. V levé navigaci vyberte Zdroje dat o produktech a Přidat produkty

 

  1. Nyní máte na výběr ze 3 možností. Přidat produkty ručně, Použit datový Feed nebo získávat data z Facebook pixelu. Zvolte Použít datový Feed a Next.

 

  1. Nastavte si datový plán nahrávání, zadejte URL adresu vašeho Feedu a měnu v které produkty prodáváte. Klikněte na Start Upload. Zpracování Feedu může nějakou dobu trvat v závislosti na počtu položek ve Feedu. Pokud s Feedem nejsou žádné problémy, měl by se všechny produkty zobrazit v sekci produkty. V sekci diagnostika zjistíte problémové položky, které nelze zobrazit. Nejčastější chyby jsou malá velikost obrázku nebo chybějící informace u produktu. Po vyřešen problémů v administraci e-shopu budete muset Feed znovu vygenerovat a spustit nahrávání Feedu, jinak se změny projeví až po určité době.

 

  1. Po úspěšném nahrání produktů můžete katalog propojit se zdrojem dat o událostech (Facebook pixel). Toto umožní události na vašem webu spárovat s katalogem a využít cílení dynamických reklam na produkty.

 

  1. V nastavení katalogu můžete spravovat upozornění, propojení s Business Managerem, zdroje událostí, upravit formáty obrázků v reklamách, nastavit propojení s Instagramem anebo katalog odstranit.

 

Toto byl základní postup vytvoření Facebook katalogu s aktivací obchodu na stránkách. Dynamické cílení reklam na produkty z katalogu vám vysvětlíme v dalším díle.

Čtěte také:

K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?

Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru

Jak vytvořit Facebook Business Manager



Konzultace ZDARMA

Pomůžeme Vám s rozjezdem vašeho online projektu

Co Vás zajímá?
ANO ANO
ANO ANO
ANO ANO
Pobočka:

OstravaPraha

Kontakt na vás:



Souhlasím se zpracováním osobních údajů

V pořádku odesláno, děkujeme!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close