PPC v Google Ads se brzy změní. Přesná shoda se bude zobrazovat i na stejné slovní významy

/////

google ads logoGoogle a jeho reklamní systém Google Ads přichází s velkou změnou, která poměrně dost zásadně změní nastavování kampaní ve vyhledávací síti. Záměr je jasný, zjednodušit inzerentům nastavování kampaní a ulehčit práci při vytváření dlouhých seznamů klíčových slov. 

Co je nového? Přesná shoda v Google Ads dostane zásadní „vylepšení“, které bude více reflektovat skutečné potřeby vyhledávajících. Klíčové slovo v přesné shodě bude nově i svým významem odpovídat požadovanému dotazu. Doposud byla přesná shoda jasně daná. Vyhledávací dotaz, který spouští reklamu v přesné shodě, musí přesně odpovídat klíčovému slovu. Navíc se v přesné shodě zobrazí i blízké varianty klíčového slova, například množná čísla a drobné překlepy.

Google ale nově přidává další změnu toho, co považuje za blízkou variantu slova v přesné shodě. Nově bude blízká varianta i slovo, které má stejný význam jako klíčové slovo, jeho parafráze a implicitní slova. Nebude to tedy jeho o přesné shodě, jako doposud.

Rozhodující pro zobrazení reklamy bude nově to, aby význam dotazu a samotný a vyhledávací dotaz odpovídaly zadanému klíčovému slovu. Google bude využívat technologii strojového učení, která by měla slovník neustále rozšiřovat.

Uveďme si vše na konkrétním příkladu přímo od Googlu:

Klíčové slovo v přesné shodě: [yosemite camping] ( kempování v Yosemite ). Po aplikaci této změny bude toto slovo odpovídat vyhledávacím dotazům jako: „yosemite campground“ (yosemitské kempy) nebo „campsites in yosemite“ ( kempy v Yosemitském národním parku).

zmeny presne shody v google ads

Změny přesné shody v Google Ads

Pokud algoritmus v Google Ads zjistí, že se původní záměr vyhledávacího dotazu liší od zvoleného klíčového slova, reklamu přestane zobrazovat. V tomto případě by pak klíčové slovo v přesné shodě [yosemite camping] nezobrazovalo reklamu na dotaz hotels in yosemite (hotely v národním parku Yosemite). Důvod je prostý. Návštěvník vyhledávající kempy očekává zcela jiné výsledky vyhledávání než návštěvník, vyhledávající hotely.

Důvody ke změně

Důvodů je pochopitelně více. Víceméně jde o pokračování dlouhodobého trendu. Historicky musely vyhledávací dotazy přesně odpovídat přesné shodě, včetně diakritiky. Později se přidaly již zmíněné blízké varianty – s různou diakritikou, množná a jednotná čísla, překlepy. Tyto blízké varianty přidávaly inzerentům procenta v rámci konverzního poměru a CTR a snižovaly pracnost nastavování kampaní a Google poznal, že jde správnou cestou. Tato by měla opět nějaká procenta přidat.

Dle statistik Google Ads je až 15% všech denních vyhledávacích dotazů zcela nových. Při tomto rozšiřování vnímání klíčového slova tak inzerenti získají větší možnost zobrazit reklamy více uživatelům. Měla by tak odpadnout alespoň část práce s přidáváním seznamů vylučujících klíčových slov.

Jak dopadly první testy?

Průzkumy společnosti Google prokázaly, že inzerenti využívající primárně slova s přesnou shodou získali průměrně až o 3% více prokliknutí a konverzí. Nutno dodat, že většina z toho připadla vyhledávacím dotazům, které byly zcela nové.

Od října 2018 bude tato změna poprvé ostře spuštěna v anglickém jazyce. V následujících měsících by se měla rozšiřovat i pro další jazyky.

Co dělat po změně?

O finálním spuštění pro český jazyk vás samozřejmě na našem blogu budeme informovat.

Inzerentům určitě doporučujeme nesedět s rukama založenýma v klíně a po spuštění změny důrazně hlídat, na jaké vyhledávací dotazy se reklamy spouští. Testovací provoz Google určitě pohlídá, nicméně květnatá čeština umí mimořádně překvapit a jen stěží můžeme dopředu odhadnout, co přinese v tom našem malém českém PPC rybníčku.

Očekáváme však, že nové vnímání přesné shody může zajímavým způsobem rozšířit pohled na to, jak návštěvníci skutečně vyhledávají a rozšířit tak počet nových dotazů, které nám pomohou v optimalizací kampaní. Bude také zajímavé sledovat, jak sofistikovaně si s češtinou poradí automatizované systémy od Googlu.

Čtěte také:

08 /2018 – Neignorujte rozšíření reklam v Google Ads. Pomůžou vám

08/2018 – Sklik ukončil testování rozšířené volné shody klíčových slov. Pokus nevyšel dle představ

03/2018 – Optimalizace PPC kampaní – Proč a jak jí dělat?

 

 

 



Konzultace ZDARMA

Pomůžeme Vám s rozjezdem vašeho online projektu

Co Vás zajímá?
ANO ANO
ANO ANO
ANO ANO
Pobočka:

OstravaPraha

Kontakt na vás:



Souhlasím se zpracováním osobních údajů

V pořádku odesláno, děkujeme!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close