Firefox již začal s blokováním cookies třetích stran. Jaké důsledky to má pro cílení a vyhodnocování reklamy na Seznamu?

/////

Všem uživatelům webového prohlížeče Mozilla Firefox je od 3. září instalována aktualizace, která automaticky blokuje cookies třetích stran. I přes to, že je možné tuto funkci vypnout, většina uživatelů tak pravděpodobně neučiní. Na bázi cookies fungují cílené reklamy i měření konverzí, a proto tyto změny pocítí především inzerenti.

Jak tato změna ovlivňuje cílenou reklamu na Seznamu?

Uživatelé Firefoxu nyní vidí pouze běžnou reklamu cílenou na umístění, témata nebo klíčová slova na stránce. To má za následek velký pokles impresí z kampaní s Dynamickým retargetingem, retargetingem, zájmy a zájmy o koupi. Návštěvnost je tak mnohem nižší. Pokles je okolo 10-20 %, což se shoduje s podílem uživatelů Firefoxu na službách Seznamu.

Jak je ovlivněno měření konverzí?

Jestli je reklamní kampaň úspěšná či nikoliv vyhodnocujeme nejčastěji pomocí měření konverzí, pro které Sklik využívá i data z cookies. Blokování cookies třetích stran se tedy projevuje i v kampaních Skliku, kde byl od 3. 9. zaznamenán pokles změřených konverzí napříč všemi kampaněmi (obsahové i vyhledávací). To však neznamená, že by u vás uživatelé nakupovali méně, jen pro část návštěvnosti konverze v Skliku nevidíte. Výjimkou je Zboží.cz, kde se konverze měří pomocí cookies první strany.

Jak tuto situaci řeší Seznam?

Seznam.cz intenzivně jedná se společností Mozilla, která je provozovatelem prohlížeče Firefox, aby tuto blokaci odstranila ze seznamu reklamních platforem.

Co mají inzerenti nyní dělat?

  • Abyste u kampaní maximalizovali zásah, používejte cílení na umístění nebo témata. V nápovědě najdete největší partnerské weby Skliku.
  • Neplašte se kvůli poklesu konverzí. Konverzní výkon kampaní najdete také v Google Analytics, který používá cookies první strany a konverze nadále měří. Upravit můžete také cílové CPA nebo PNO tak, aby přihlíželo k tomu, že část měření není vidět.
  • Řekněte svým známým a rodině, že se cílené reklamy nemusí obávat. Nikdo nesleduje, co konkrétně si prohlíží nebo nakupují. Tím, že blokují cookies se navíc připracují o personalizovaný obsah a další výhody internetu.

Čtěte také:

Copywriting – kvalitní a efektivní rešerše v 6 krocích

Znáte už 3 nové sociální sítě, které letos „frčí“?

Tipy pro začátečníky, jak zviditelnit firmu na Instagramu