Z Ostravy za obchodními partnery až na druhou stranu Evropy

Expanze do zahraničí je stěžejním úkolem pro řadu firem v kraji. S tímto nelehkým úkolem ochotně pomáhá Krajská hospodářská komora MSK díky síti Enterprise Europe Network – největší sítě na podporu podnikání.

Nejen o tomto napsal magazín Pozitiv v posledním vydání loňského roku. V rámci incomingové obchodní mise německých firem v Ostravě se spojil Webdevel s německým start-upem s cílem vzájemného sdílení zkušeností a pro vytvoření aplikace na míru zahraničnímu partnerovi.

Kromě přeshraniční spolupráce Webdevel také podporuje nadané studenty IT v regionu. Rovněž provozuje IT školu v Orlové – Střední odbornou školu NET Office.

Webdevel v MF Dnes

MF Dnes napsala o firmě Webdevel ve svém pátečním speciálu (1.10.2021), který byl zaměřený na IT. Článek byl zaměřen především na projekty firmy a na mezinárodní přesah díky Krajské hospodářské komoře Moravskoslezského kraje.

Přepis části článku v MF Dnes:

„V rámci incomingové obchodní mise německých firem do Ostravy, kterou jsme organizovali těsně před covidovým obdobím spolu s německými partnery ze sítě Enterprise Europe Network, se podařilo firmu Webdevel propojit s německým start-upem,“ poznamenává Natálie Šitavancová, ředitelka KHK MSK. Cílem navázané spolupráce je nejen vzájemné sdílení zkušeností, ale zejména vytvoření webové aplikace na míru zahraničnímu partnerovi. Firma také z dlouhodobého pohledu chytře vyřešila nedostatek IT specialistů, když se rozhodla pro akvizici střední odborné školy v oboru IT. Může tak přímo ovlivňovat úroveň i kvantitu středoškolského IT vzdělání v regionu a vychovávat si budoucí zaměstnance.

Zdroj: MF Dnes Speciál, IT: No Limits, 1.10.2021 / 38, str. 9.

Enterprise Europe Network

Enterprise Europe Network poskytuje specializované služby zaměřené na podporu a zvyšování konkurenceschopnosti především malých a středních podniků.

 

Víte jistě, že váš web funguje jak má?

Nedávno jste spustili web. Vypadá skvěle, hosting běží, lidé se jen hrnou. Jdete se na něj podívat a ejhle… požadovaná stránka nenajela a hlásí to chybu. Web je dočasně nedostupný.

Proč vás to určitě zajímá

Každá minuta, kdy váš web nefunguje může znamenat ztrátu mnoha návštěvníků a tím i ztrátu na tržbách. Pokud se ale o problému ani nedozvíte, těžko můžete řešit jeho nápravu.

S tím vám umíme snadno pomoci. V rámci SLA poskytujeme našim zákazníkům monitoring výpadků webových stránek či e-shopu. Tak budete mít vždy přehled o tom, kolikrát váš byznys nebyl světu k dispozici a taky na jak dlouho.

Co je to SLA?

SLA (service-level agreement) – dohoda o úrovni poskytovaných služeb – je smlouva určená pro zákazníky, kteří potřebují častější zásahy a úpravy na webu či e-shopu, a hlavně rychlejší zpracování požadavků. Jednat se může například o programátorské úpravy nebo úpravy grafiky a obsahu. Se SLA budete mít jistotu, jakou kvalitu má poskytovaná služba mít a budete mít zaručenu určitou časovou dostupnost. Rovněž budete také vědět, jakým způsobem se řeší případné nedodržení podmínek ze strany poskytovatele SLA.

V rámci SLA poskytujeme také zmiňovaný monitoring dostupnosti webu/e-shopu a podle potřeby navrhujeme lepší řešení pro lepší funkčnost webu.

Výhody SLA:

  • Telefon určený jen pro zákazníky SLA.
  • Požadavky vyřizované s vyšší prioritou.
  • Monitoring dostupnosti webu.
  • Garantovaná úroveň kvality služeb.

Tipy na další články:

Příběh jedné rekonstrukce

Webové stránky Rynku

Jak jít na rebranding od podlahy

Pustit se do rekonstrukce a celkové změny koncepce u léta zavedeného, oblíbeného a zpravidla plně obsazeného podniku chce velkou odvahu. Nový majitel Čajovny na Rynku ji v roce 2019 měl a pustil se do toho z gruntu.

Hned v úvodu narazil na problém, jak celkovou změnu pojmout po všech směrech. Uvnitř i navenek. Ve světe off-line i online. Tehdy oslovil naši společnost, abychom společně našli cestu, jak novému podniku vtisknout novou tvář a vyřešit původní provozní bolesti.

Pomocná ruka se vždy hodí

Od roku 2019 tvoříme sehraný tým, který Rynku pomáhá překlenout náročné roky 2020 a 2021 tak, aby byl připraven na zcela novou éru svého fungování.

Dlouhé hodiny jednání u výborného čaje s novým majitelem a provozním vedoucím přinesly výsledek. Přehledný seznam potřeb podniku, palčivých problémů k řešení a podrobná analýza chodu podniku.

Výsledkem těchto schůzek byl také návrh zcela nových stránek, které důstojně a moderně reprezentují nový koncept podniku a současně umožní návštěvníkům rezervaci místa i prohlédnutí kompletní nabídky produktů. Výsledek této práce si můžete prohlédnout na adrese rynek.club.

Firemní grafik navrhl nové logo, které odpovídá novému vzhledu podniku. Když nyní půjdete na Rynek, tak vás logo uvítá u vstupu do budovy, u výběru produktů, na pivní láhvi i na podtácku pod pivem. Uvidíte jej na košilích zaměstnanců i na oknech. Najdete ho vygravírované na vodních dýmkách i vytištěné na účtence.

O přeměně podniku jsme s pomocí vhodně vybraného marketingového mixu dali vědět širokému okolí. Dokázali jsme zvednout návštěvnost stránek i samotného podniku, zvýšit počet rezervací v podniku a zvednout tržby.

Zjištění dalších problémů

Z našich porad však také vzešlo, že podnik má celou řadu problému s chodem. Jsou zmatky ve stavu zásob a dělat inventuru je hotové peklo. Sestavit nákup je velice náročný úkol, kontrola zaměstnanců je obtížná a příprava některých produktů trvá moc dlouho. Občas se taky stávalo, že zaměstnanec zapomněl na nějaký objednaný produkt a zákazník tak nedostal co si objednal, nebo byla špatně provedena denní uzávěrka kase. Asi není třeba říkat, kolik komplikací a hodin řešení to každý měsíc stálo.

Přišli jsme tedy s řešením – pokladní systém ušitý na míru, který by kromě počítání útrat zákazníků a tisku účtenek uměl vyřešit i výše uvedené problémy.

Systém, který peníze nejen počítá, ale i peníze šetří

Problém se skladem řeší pokladní systém docela jednoduše. Každá položka, která je v nabídce, má uvedeny suroviny, které se na její přípravu používají. Při zaúčtování položky se ze stavu skladových zásob odečtou použité suroviny a v případě nízkého stavu zásob přichází upozornění pověřené osobě. Nákupní seznam pak jde připravit na pár kliknutí. Inventura je také o mnoho snadnější a jde dělat průběžně po kouskách vždy za pár desítek minut.

Systém taky sleduje dobu přípravy jednotlivých produktů. Od chvíle, kdy zaměstnanec objednaný produkt zadá do systému až po okamžik, kdy potvrdí odnesení k zákazníkovi. To zároveň řeší problém se zapomínáním na objednávky nebo jejich části. A provozní vedoucí tak může zjistit, kolik času trvá příprava jednotlivých produktů a uvést tento čas na jídelním lístku nebo třeba odhalit zaměstnance, kterému příprava trvá moc dlouho.

Denní uzávěrku jsme maximálně zjednodušili tak, aby už chyby nešly udělat (nebo téměř nešly udělat). Většinu věcí umí systém spočítat sám a potřebuje jen několik údajů na vstupu. Počítá i výplaty jednotlivých zaměstnanců, což je další věc, kterou šetří čas.

Investice s dobrou návratností

Tato aplikace se na ušetřených nákladech bez problémů vrátí za 1–3 roky. V případě Rynku se téměř zaplatila už před pandemií. Ta bohužel znatelně zamíchala se vším, a tak si na Rynku na zúročení investice do pokladního systému ještě pár měsíců počkají. Ani to jim nekazí optimizmus a už teď spolu dáváme dohromady novou verzi systému, který rozšíříme o další užitečné funkce.

Další informace o tomto projektu si můžete přečíst v sekci reference.

Webové stránky Rynku

Podporujeme

Webdevel podporuje
Máme rádi vzdělání, děti a aktivní život. Proto podporujeme nejrůznější aktivity, které pomáhají rozvoji aktivního života a jsou dobré pro naše okolí. Rok 2021 právě začal a my se ohlížíme a hodnotíme rok 2020. Za uplynulý rok jsme udělali mnoho věcí, na které jsme hrdí.

Na začátku roku 2020 jsme pomáhali se založením sportovního oddílu ProJudo, který i nadále podporujeme. Někteří z našich kolegů se zapojili aktivně a nyní chodí pravidelně na tréninky juda.

Nezapomínáme ani na ty nejmenší a proto podporujeme činnost Dětské skupiny Přístav, která kotví v Ostravě Vítkovicích. Díky příjemnému prostředí a spoustě kreativních činností tam dostanou děti nejlepší start do života.

Na závěr roku jsme se pustili do projektu, který zasáhne nejvíce lidí. Tím je střední škola NET OFFICE v Orlové. Tuto školu jsme odkoupili a plánujeme zde zlepšení kvality výuky a praxe. Časem si od školy slibujeme šikovné kolegy, kteří rozšíří náš tým.

I v roce 2021 budeme pokračovat v naší práci a tom co nás baví a věříme, že se nám podaří dokončit další zajímavé projekty.

Webdevel hrdým vlastníkem školy NET OFFICE Orlová

NET OFFICE - učebna

Převzali jsme střední odbornou školu NET OFFICE Orlová.

Skvělé novinky i v roce 2020

Rok 2020 byl mimořádně hektický po všech stránkách. Usilovně se však snažíme, aby nebyl jen rokem špatných novinek a chaotických zvratů, ale i okamžiků, které nás uklidňují, posilují a dávají nám naději, že bude lépe. Je pro nás rokem příležitostí a možností se posouvat kupředu. Nechceme totiž usnout na vavřínech a odvážně se tak vrháme do dalších a dalších projektů.

Nejnovější a zatím největší projekt týmu Webdevel s.r.o. je uplácán z trochu jiného těsta než většina předchozích. Nejde totiž o dokončení nádherného webu. Ani o tvorbu loga nebo skvělé výsledky marketingové kampaně našich zákazníků.

Touto novinkou je koupě střední školy NET OFFICE Orlová. Důvodů pro tento krok je hned několik. Pojďme se podívat, co tato novinka přinese.

Přínos pro školu a studenty

Studentům chceme poskytovat kvalitní a vysoce odbornou praxi v technologických firmách. Díky členství Webdevel s.r.o. v ECT clusteru a vzájemné spolupráci mezi jednotlivými členy clusteru můžeme nabídnout studentům pestrou paletu možností pro praxi a studentskou stáž. A absolventům také slibné pracovní uplatnění po dokončení studia.

Praxe, praxe a zase praxe. To je v IT oboru zásadní. Nechceme tím nijak shazovat nutnost vstřebávat teoretické znalosti, chceme pouze zdůraznit, že zkušenosti a „otrkání“ se v oboru je pro nadějné studenty vždy důležitější a přínosnější. Je nám smutno, když vidíme čerstvé absolventy středních škol, kteří neumí téměř nic, a přesto se s velkými ambicemi a přehnanými požadavky hlásí do pracovního poměru.

Naším cílem je zkvalitnit výuku na škole a poskytnout studentům kvalitní základ pro jejich profesní uplatnění. Toho chceme dosáhnout přijetím nejmodernějších učebních trendů v kombinaci s kvalitní odbornou praxí. Máme velké plány do budoucna a těšíme se na jejich realizaci.

Co z toho získáme my

Ve firmě již brzy přivítáme několik nadaných studentů na odborné praxi a během následujících let zajistíme kvalitní studentskou praxi každému, kdo bude mít ambice se naučit skutečně pracovat kvalitně a již během praxe získávat pracovní návyky. Jak doufáme, časem získáme i kvalitní zaměstnance, stejně jako ostatní členové ECT Clusteru.

Studenti na praxi přinášejí do firmy svěží vítr a mnohdy také zajímavé postřehy, kterými se rádi zabýváme a vzájemně se tak učíme spolupráci…

Věříme, že se díky nám podaří poskytnout studentům ten nejlepší start do jejich profesní i životní dráhy.

SŠ NET OFFICE

WEBDEVEL CUP je za námi. A bylo na co koukat

Víkendový halový turnaj, pořádaný 20. – 21.1. 2018 sportovním klubem 1. FC Poruba je za námi. Naše společnost Webdevel s.r.o. se stala hlavním oficiálním sponzorem a mediálním partnerem této akce, a tak jsme samozřejmě nemohli chybět na tomto perfektním sportovním klání.

Fandili jsme, jak jsme jenom uměli 🙂

Kluci ze starší přípravky týmu 1.FC Poruba nakonec po nervy drásajících soubojích obsadili 7. a 10. místo. Za svou bojovnost zaslouží náš velký obdiv a sklidili také zasloužený potlesk.

Mladší žáci po dvoukolových bitvách s velice dobrými soupeři dopadli nad očekávání dobře a obsadili v konečném účtování krásné 2. místo.

Moc vám gratulujeme.

Další fotky z akce:

Již nyní víme, že se můžeme za nedlouho těšit na sérii zápasů dalšího kola WEBDEVEL CUPu.

WEBDEVEL CUP již tento víkend 20. – 21. 1. 2018

Srdečně vás zveme na víkendovou sportovní akci, jíž se naše společnost Webdevel s.r.o. stala hlavním oficiálním sponzorem a mediálním partnerem.

Již tento víkend 20. – 21.1. 2018 si nenechte ujít WEBDEVEL CUP.

WEBDEVEL CUP navazuje na probíhající sérii halových turnajů svěřenců 1. FC Poruba, z.s. a zároveň je slavnostním zakončením této série.

 

Na co se můžete těšit:

Na turnaji se představí celkem 16 nadějných mužstev. Zveme všechny fotbalové nadšence, kteří chtějí stejně jako my podpořit mladou generaci sportovců v jejich snažení.

Představí se vám hráči r. 2005 a mladší a r. 2007 a mladší. Čekají nás napjaté okamžiky, velké množství gólů a dramatické souboje o umístění na bedně.

Nenechte si ujít společně s námi tento perfektní fotbalový zážitek.

Program Webdevel Cupu:

V sobotu 20.1. od 8:00 kategorie U13 – program – sobota 20.1.2018 (.xlsx)
V neděli 21.1. od 8:00 kategorie U11 – program – neděle 21.1.2018 (.xlsx)

Kde se akce pořádá?

Hala Střední školy Prof. Matějíčka

Oficiální pozvánka na webu 1. FC Poruba

Co mají obsahovat podklady pro výrobu webové prezentace nebo internetového obchodu

Textový dokument, definující vaše požadavky a představy o webové prezentaci, popis funkcí, rozložení, vzorové internetové stránky, které se vám líbí a doplnění, co je na nich z vašeho pohledu atraktivní, ostatní požadavky (založení emailových adres, počet přístupových účtů do administrace stránek), kdo je vaše konkurence a jaké máte výhody / nevýhody oproti konkurenci.

 

  1. Logo
  • Logo dodávejte ideálně v křivkách, ve formátech .ai, .pdf, .eps, .cdr,
  • v případě, že tento formát loga nevlastníte, můžeme pro vás redesignovat logo do křivek překreslit z formátů .jpg, .jpeg, .png, .gif,
  • jestliže logo nevlastníte vůbec, rádi vám ho vytvoříme.

 

  1. Grafický manuál (logomanuál)
  • Pokud vlastníte k logu i grafický manuál, je nutné jej dodat společně s logem,
  • logomanuál slouží k zajištění sjednocení formátu firemních materiálů a grafických výstupů,
  • obsahem logomanuálu je zpravidla definice barev, barevné varianty loga, vymezení ochranné zóny, tvary loga, příklady loga na různých podkladech, minimální velikost loga.

 

  1. Struktura stránek (menu)
  • Seznam všech stránek, které má webová prezentace obsahovat,
  • většinou se jedná o členění menu a podmenu (stránek a podstránek),
  • může zahrnovat i stránky, které nejsou v hlavním menu zobrazeny a odkaz na ně je umístěn jinde na webových stránkách (proklik z banneru, promoakce na hlavní straně apod.),
  • ideálním formátem je přehledně členěná tabulka.

 

  1. Obsahová část
  • Obsahy je nutné předat v elektronické podobě ve formátu *.DOC, *.DOCX, *.ODT, *.RTF, *.TXT,
  • ručně psané podklady na ručně psaných papírech a v zápisnících nejsou akceptovány,
  • rukopisy je po předchozí domluvě možné přepsat do elektronické formy,
  • text by měl být připraven podle platných pravidel:
    • znak ENTER se používá na konci odstavce, nikoliv na konci každého řádku,
    • velikost, barva ani typ písma nejsou důležité, tyto prvky vycházejí z našeho grafického návrhu webové prezentace, který sami schválíte,
    • odrážky používejte pouze tam, kde opravdu chcete mít číslovaný nebo odrážkový seznam,
    • nepoužívejte všechna písmena velká (nepište kapitálkami), text nepodbarvujte,
    • pro zvýraznění textu používejte tučné písmo,
    • podtržení používejte pouze v případě, že text odkazuje na jinou stránku (hypertextový odkaz, link),
    • mezerník se nepoužívá mezi jednotlivými písmeny ve slovech, př. W e b d e v e l,
    • nepoužívejte mezerník před interpunkčními znaménky, př. Kdo jsme ? Zde ! Konec .,
    • pro odsazení textu nepoužívejte několik mezer za sebou, př. Kdo        jsme,
  • fotografie, katalogy a jiné soubory pro jednotlivé stránky vložte do složek, pojmenovaných stejně jako názvy stránek.

 

  1. Fotografie k zpracování
  • Fotografie, které chcete zakomponovat do grafického vzhledu, by měly být vysoce kvalitní,
  • fotografie na pozadí celé webové prezentace musí mít šířku minimálně 1920px,
  • orientace a poměr stran fotografie by měl odpovídat umístění do webové prezentace, př. do banneru s horizontální orientací v poměru stran 1:3 nelze umístit fotografii s vertikální orientací v poměru stran 3:1.

 

  1. Zadání
  • Textový dokument, definující vaše požadavky a představy o webové prezentaci, popis funkcí, rozložení,
  • vzorové internetové stránky, které se vám líbí a doplnění, co je na nich z vašeho pohledu atraktivní,
  • ostatní požadavky (založení e-mailových adres, počet přístupových účtů do administrace stránek),
  • kdo je vaše konkurence a jaké máte výhody / nevýhody oproti konkurenci,
  • jaký cíl očekáváte od nových webových stránek (objednání služeb, nákup produktu, poptávka služeb),
  • chcete mít stránky na našem hostingu nebo již vlastníte doménu a vlastní hosting

 

V případě, že chcete vytvořit internetový obchod je potřeba dodat ještě tyto podklady:

  1. Způsoby dodání zboží a cena dopravy (PPL, Česká Pošta, Osobní odběr, Doprava zdarma). Máte již některé z těchto způsobů přepravy smluvně zajištěny?
  2. Způsoby platby (platba předem na účet, dobírka, v hotovosti, platební karta).
  3. Kontaktní údaje (název společnosti/ jméno, adresa, IČ, telefon, e-mail, plátce/neplátce DPH).
  4. Země, ve kterých chcete zboží prodávat.
  5. Parametry u produktů (barva, velikost atd.).
  6. V jaké formě máte uložené produkty (word, xml nebo csv formát pro importování).
  7. Jaké moduly byste chtěli do internetového obchodu implementovat.
  8. Propojení s účetním systémem.
  9. Kolik kategorií přibližně bude v e-shopu.
  10. Kolik produktů přibližně bude v e-shopu.
  11. Jaké byste chtěli funkce e-shopu, kterými disponují jiné e-shopy.
  12. V jaké měně bude obchod.
  13. Které jazykové mutace budete chtít.