Rozšíření inzerátu v Google Ads je tady!

/////

Více prostoru v reklamách

Je tomu sotva měsíc, kdy Google přinesl dlouho očekávanou a zásadní změnu v zobrazování PPC reklam svých zákazníků.
a mění léta zažitý styl „tvrdé dřiny“ při vtěsnávání vašich reklam do 25 znaků nadpisu a dvou popisných řádků po 35 znacích v mnohem snazší a kreativnější práci. Pojďme se na tuto změnu podívat blíže.

 

Google Ads a rozšíření inzerátůProč to všechno?

Do nekonečna Google nemohl ignorovat vzrůstající trend objemu vyhledávání přes mobilní zařízení. Biliony vyhledávacích dotazů, které na Googlu ročně agregují právě mobilní telefony a tablety, tak ovlivnily celý trh s reklamním prostorem. Google Ads tak již dříve odstranil placené reklamy z pravé boční strany a sjednotil vyhledávací stránku desktopovým i mobilním uživatelům.

 

Nový formát reklam

Nový reklamní formát 30-30-80 navýšil počet znaků o téměř 50% a vzhledem k tomu, že je optimalizován právě pro mobilní zařízení, ztratilo smysl původní nastavení „preferovaného zařízení“. Inzerent má pochopitelně možnost zobrazení statistik pro jednotlivá zařízení a měnit skrze úpravy nabídek četnost zobrazení reklam.

Co je nového?

Rozšířené textové inzeráty (Expanded Text Ads – ETA) jsou opravdu revoluční změna. Největší v konceptu PPC v Google Ads za 15 let a přitom jde zdánlivě o pár znaků navíc.

 

Místo navíc pro vaše reklamy 

  • 2 řádky s nadpisem. Každý po 30 znacích. (Původně 1 řádek s 25 znaky)
  • Jeden dlouhý popisný řádek o délce 80 znaků – spousta místa pro vaši kreativu
  • Nová viditelná adresa. Vychází s cílové adresy a nově obsahuje až 2 pole „cesta“ za lomítkem. Každé pole po 15 znacích. Pomůže pro lepší orientaci návštěvníků, a proto doporučujeme využívat do sytosti.

Cílová adresa se nově zadává hned v úvodu viz. obrázky níže.

Adwords 1

Takto vypadá původní inzerát v Google Ads

 

Rozšíření dle interních testů Google navyšuje míru kliknutí (CTR) až o 20%. Což si ověříme až v delším časovém horizontu. Každopádně je možné rozšířených textových inzerátů využít ve vyhledávací i v obsahové síti Google Ads.

Rozšíření inzerátu v Google Ads

A takto nový rozšířený inzerát

 

 

Náhled reklamy z výsledků vyhledávání v PC i mobilu

Náhled reklamy z výsledků vyhledávání v PC i mobilu

 

Jak to v praxi vypadá?

Již při tvorbě nových inzerátů máte k dispozici přehledný náhled reklamy. V náhledu je tak hned vidět, jak bude reklama vypadat na počítači a jak v mobilních zařízeních.

U tvorby nových reklamních účtů a sestav již Google Ads automaticky nabídne možnost psát rozšířené textové reklamy. Vypadá to následovně:

Náhled možnosti tvorby inzerátu

Náhled možnosti tvorby inzerátu

 

Tipy pro vaše kampaně

  • Pokud jste ještě nerozšířili své inzeráty, učiňte tak co nejdříve. Vytěžte z rozšíření maximum
  • Ponechte vaše standardní inzeráty stále běžet a nový formát nejprve otestujte. Nespoléhejte slepě v odhady Googlu s líbivým až navýšením CTR až o 20%
  • Využijte pole cesta pro nosná klíčová slova jednotlivých sestav
  • Dlouhý popisek nemusí mít tečku na konci věty
  • Je to lákavé, ale netestujte vzhled vašich reklam přímo ve výsledcích vyhledávání. Použijte k tomu Nástroj pro náhled a diagnostiku reklam. Snižovali byste míru prokliku a dlouhodobě negativně ovlivňovali výkon kampaně.

 

Co na to Sklik?

Zareagoval rychle a vcelku očekávaně. Ale jen napůl.  Již 10. srpna na svém blogu oznámil, že již usilovně pracuje na zavedení této změny. Bohužel se jí však nedočkáme dříve než v úvodu příštího roku (pevně v to doufáme). Do té doby nezbude než stále vytvářet dvojí reklamní kreativu, kterou Sklik při zobrazování „standardního“ počtu znaků umí zobrazovat.

Sklik zareagoval a již také nabízí možnost rozšíření svých reklamních inzerátů. Podívejte se sami, jak to aktuálně vypadá s rozšířením textových inzerátů v Skliku

Aktualizováno 23.3.2017

Reklamní systém Bing, který provozuje Microsoft, již tuto změnu také podpořil a umožňuje export a import dat z Google Ads do svých kampaní.

Co to přineslo?

Pro úvod změna přinesla spoustu obav z dvojího vytváření a především vyhodnocování a srovnávání úspěšnosti jednotlivých kampaní a sestav. Přiměla nás však mnohem kreativněji PŘEMÝŠLET při vytváření kampaní a tvorbě reklamní kreativy.  Pro srovnávací studii je zatím brzy, ale určitě vás budeme informovat, jak si nové rozšířené textové inzeráty vedou v porovnání se standardním formátem.

Změna přinesla bezproblémové zobrazování textových inzerátů ve vyhledávací síti na drtivé většině zařízení desktopových i mobilních uživatelů.

Google chce reklamní prostory nabízet bez komplikací všem uživatelům na všech typech zařízení i v rámci textové a bannerové reklamy. Proto přišel s responzivním reklamním formátem, u kterého stačí vytvořit pouze jednu reklamu a ta se modifikuje dle rozlišení displeje.

Potřebujete pomoci se správným nastavením vašich současných kampaní v síti Google Ads?

Neváhejte a kontaktujte nás.