PPC reklama

/////

 

 

Pokud chcete velmi rychle oslovit vaše potenciální zákazníky, pak určitě s PPC reklamou. Proč? Je to vcelku jednoduché. Pomocí placené proklikové reklamy jste schopni velmi rychle a pružně zviditelnit váš web nebo e-shop pro ty, kteří vyhledávají vámi nabízené produkty a služby. Jde o vysoce efektivní metodu oslovování návštěvníků, které chcete proměnit ve vaše budoucí zákazníky. Přitom je možné využít PPC reklamu pro téměř jakýkoliv druh podnikání.

Buďte vidět tam, kde právě vyhledávají vaši budoucí zákazníci. Oslovte je právě teď.

 


 

Co je ve zkratce PPC?

Zkratka PPC vychází z anglického sousloví Pay per Click. Jedná se tedy o metodu zobrazování reklam, kdy platíte až za reálné kliknutí na vaši reklamu. Nemusíte se přitom omezovat pouze textovými reklamami v rámci vyhledávání. Díky tisícům partnerských webů reklamních systémů Google AdWords a Sklik můžete návštěvníky oslovovat také s pomocí kreativních grafických bannerů.

Návštěvníky můžete dokonce cíleně oslovovat na základě toho, zda již někdy vaše stránky nebo e-shop navštívili. Své reklamy můžete zobrazovat v rámci tzv. produktových inzerátů včetně obrázků a informace o ceně. Možností je nespočet.

Hlavní výhody PPC reklam

  • Můžete velmi přesně zacílit na potenciální zákazníky dle různých metod cílení.
  • Kampaně můžete spouštět a pozastavovat z minuty na minutu.
  • Výsledky vidíte velmi rychle. Nemusíte čekat dny, týdny a měsíce.
  • Můžete pružně měnit výši ceny za kliknutí pouhými pár kliknutími.
  • Zvyšujete své tržby a povědomí o vaši značce.
  • Reklamu lze přesně analyzovat a vyhodnocovat.

 

 

Cíle PPC reklamy

Každá kampaň by měla začít určením cílů, které od ní očekáváte. Cíle se pochopitelně liší web od webu. Obecně jsou však nejčastější cíle: objednávka na e-shopu, odeslání poptávkového formuláře, zavolání obchodníkovi apod. PPC kampaň by se vám měla především vyplatit a vždy je tedy potřeba efektivně měřit rentabilitu reklam.

Právě u PPC reklamy spočívá obrovská výhoda právě v možnosti přesně měřit a na základě zjištěných dat kampaň dále optimalizovat, zlepšovat její výkon a zvyšovat váš zisk.

 


 

 

Jaké typy PPC reklam je možné využít?

Typů PPC reklamy je celá řada a stále přibývají nové, my si představíme alespoň ty nejpoužívanější.

Reklama ve vyhledávání – vyhledávací síti

Nejčastější metoda využití PPC reklam je ve vyhledávání. Princip je jednoduchý. Uživatel internetu zadá do vyhledávacího pole fulltextového vyhledávače svůj vyhledávací dotaz. Po jeho odeslání se mu zobrazí na úvodních zvýrazněných pozicích reklamní inzeráty, které jsou pečlivě seřazeny do jednotlivých reklamních sestav. Díky PPC reklamě ve vyhledávání tak můžete ovlivnit pozici vašeho placeného inzerátu a oslovit právě ty uživatele, kteří právě hledají vaše služby či produkty.

DSA – Dynamické reklamy ve vyhledávání

Jedná se o reklamy, pomoci kterých pokryjete většinu dotazů, týkajících se vašich produktů. V reklamě je určen základní kořen reklamy a do nadpisu se dynamicky doplňují například názvy produktů z e-shopu. Dynamická reklama ve vyhledávací síti Google se zobrazuje, jak její název napovídá, ve výsledcích vyhledávání Google. Tento typ reklamy je vhodný především pro internetové obchody a velmi obsáhle weby

Reklama v obsahové síti

Vaše reklamy se rovněž mohou zobrazovat na stovkách a tisících nejrůznějších partnerských webů Googlu a Seznamu v článcích a textech. Mohou mít grafickou podobu (bannery) i textovou podobu. Velmi přesně lze ovlivnit, na kterých webech se vaše reklamy budou zobrazovat, například na základě zájmů uživatelů, témat webů či klíčových slov obsažených v článcích. Určit také můžete, v jakých lokalitách se bude reklama zobrazovat.

Remarketing/Retargeting

Remarketing je metoda opakovaného oslovení návštěvníků, kteří již na vašich webových stránkách či e-shopu byli. Tato forma propagace je vysoce efektivní a při správném nastavení dosahuje i dobrých výsledků bez obtěžování návštěvníků. Návštěvníky můžete tedy zpětně vyzvat, aby se vrátili na váš web nebo e-shop a provedli vámi požadovanou akci (nakoupili, odeslali poptávku). Ke zpětnému oslovení lze využít jak grafickou formu reklamy, tak textovou.

Dynamický remarketing

Výborná možnost, jak opakovaně oslovit návštěvníky vašeho internetového obchodu, kteří si prohlíželi konkrétní produkty či kategorie produktů. Hlavní výhodou je, že se reklama dokáže přizpůsobit na míru konkrétnímu uživateli, což z dynamického remarketingu dělá skvělý nástroj pro zvýšení tržeb vašeho e-shopu! U dynamického remarketingu můžete nastavovat publika návštěvníků, vylučovat ty, kteří již na vašem e-shopu nakoupili a dle potřeby oslovit návštěvníky po předem stanovené době.

Produktové kampaně

Máte e-shop? A nevyužíváte produktové kampaně? Ochuzujete se o možné výdělky. Vysoce účinná reklama, kdy oslovujete potencionální zákazníky, kteří již znají produkt, který chtějí koupit a vybírají konkrétní obchod a porovnávají ceny. U inzerátu se zobrazí název produktu, obrázek a cena. Tyto data si reklamní systém načítá z XML feedu. Produktové kampaně doporučujeme využívat každému e-shopu, který to s PPC reklamou myslí vážně a chce pomoci tohoto propagačního kanálu získat více objednávek!

 


 

PPC reklamní systémy

Nejčastěji využívané reklamní systémy pro PPC kampaně jsou ty od společnosti Google a Seznam. Reklamní systém od Google je pojmenován Google AdWords, druhým zmíněným je reklamní systém od Seznamu s názvem Seznam Sklik.

 

Reklamní systém Sklik

Sklik je ryze český PPC reklamní systém a typicky český fenomén od Seznam.cz. Využívá stále silného postavení vyhledávače Seznam.cz na českém internetu. Reklamy v kampaních Sklik se budou zobrazovat ve vyhledávači Seznam.cz, webech od Seznamu (Firmy.cz, Zboží.cz) a na partnerských webech, které se Seznamem spolupracují. Jaké formáty vám Sklik nabízí:

  • reklamy ve vyhledávání
  • reklamy v obsahové síti (textové a grafické neboli bannerové)
  • retargeting (totéž co remarketing)
  • dynamický retargeting
  • produktové kampaně

 

Reklamní systém Google Adwords

´

Google Adwords můžeme označit jako jeden z nejpropracovanějších a neustále se vyvíjejících reklamních systému. Nastavení a možnosti úprav a optimalizace kampaní jsou takřka neomezené a velmi často přibývají nové možnosti, jak přesněji oslovovat návštěvníky.

Aktuálně Google AdWords nabízí tyto formy reklamy:

  • reklamy ve vyhledávání
  • reklamy v obsahové síti (textové a grafické neboli bannerové)
  • dynamický remarketing
  • prodeuktové kampaně
  • video kampaně

 

Facebook Ads

Stále více se začíná využívat také PPC reklama na sociální síti Facebook. Důvodů je hned několik:

  • Velký počet uživatelů Facebooku.
  • Vysoká popularita této sociální sítě.
  • Možnost velmi přesného cílení na základě lokality, zájmu, pohlaví, povolání a dalších parametrů.
  • Můžete využít několik formátu reklam (obrázek, rotující formát, video a další).

 

Další reklamní systémy

  • LinkedIn Ads
  • Twitter Ads
  • Pinterest
  • Instagram

 


 

Myslíte si, že je PPC reklama to co zrovna potřebujete?

Na začátku jsme vás informovali o tom, že PPC reklama je vhodná pro takřka jakékoliv podnikání. Chcete si sami vyzkoušet a nastavit PPC reklamu v jednom z výše zmíněných systémech? Proč ne.

Ale pozor! Pokud chcete, aby vám tržby z tohoto propagačního kanálu rostly, obraťte se raději na odborníky. Pomůžeme vám s tvorbou účtu, prvotním nastavením, tvorbou jednotlivých kampaní a inzerátů. Ukážeme, jak provádět průběžnou optimalizaci a dosahovat lepších výsledků a snižování ceny za proklik.

Obraťte se na nás. První konzultace je ZDARMA. Využijte toho a kontaktujte nás ještě dnes!