Jak vytvořit Facebook Business Manager

/////

Facebook Business Manager

Aktualizováno 30.4.2021

Vytvoření Facebook Business Manageru je to první, co byste měli udělat, pokud to s reklamou na Facebooku myslíte opravdu vážně. Tento nástroj vám přináší nejen bezpečnější způsob, jak spravovat své firemní stránky, ale také nabízí široké možnosti zacílení reklam a analýzy, které v klasickém účtu nenajdete.

Založení Business Manageru

Pokud business manager ještě nemáte, stačí přejí na tuto stránku (https://business.facebook.com/) a můžete začít zakládat svůj firemní účet. Jedinou podmínkou je, že musíte mít svůj osobní Facebook profil.

Zde zadáte název vaší firmy (název Business Manageru). Tento název uvidíte pouze vy a nemusí se shodovat s názvem stránek, avšak měl by se shodovat s názvem vaší firmy. Pod jedním Business Managerem můžete mít více stránek, takže zvolte název takový, aby odpovídal vašemu podnikání. Poté zadejte vaše osobní jméno a firemní email. A klikněte na tlačítko odeslat.

Nyní stačí v emailu kliknout na odkaz s potvrzením a účet je vytvořený.

Potvrďte svoji e-mailovou adresu

Poznámka: Pokud již jeden účet Business Manager vlastníte, můžete si vytvořit další pod tímto odkazem. Pozn.: počet vytvořených účtu je limitován.

Základní rozhraní Business Manageru

Nyní je váš Business Manager připraven a můžete přejít k základnímu nastavení.

Přidání stránek do Business Manageru:

Přidání stránek do Business Manageru

 

Zatím je vás Business Manager prázdný a je nutné k němu přiřadit stránky. Zde je několik možností, jak stránky do BM přiřadit.
V nastavení přejděte na záložku Účty – Stránky. Zde klikněte na modré tlačítko „Přidat“. Zobrazí se vám několik možností:

Přiřazení stránky do business manageru

  1. Přidat stránku – můžete přiřadit existující založenou stránku. Pokud jste stránku zakládali vy, mělo by přiřazení proběhnout automaticky. Pokud stránku zakládala jiná osoba nebo byla založená skrz jiný BM, musí přiřazení schválit správce.
  2. Požádat o přístup ke stránce – tuto možnost můžete zvolit, pokud je vlastníkem stránky jiná osoba nebo BM a vy k ní potřebujete pouze přístup. Vlastnictví stránky zůstává původnímu majiteli.
  3. Vytvořit novou stránku – pokud chcete na Facebooku vytvořit stránku novou, touto možností spustíte kroky k její vytvoření.

Přidání uživatelů do Business Manageru:

Přidání uživatelů do Business Manageru

V záložce Uživatelé – Lidé, můžete přiřadit k vašemu Business Manageru další osoby, které mají účet spravovat. Jednotlivým lidem lze přiřadit různé role a pravomoci. Pro přidání uživatele stačí kliknout na modré tlačítko „Přidat“, zadat emailovou adresu na kterou bude odeslána pozvánka a zvolit uživatelské role.

Toto bylo základní nastavení Facebook Business Manageru a přiřazení stránek. V dalším díle si povíme, jak vytvořit účet pro reklamu.

Pokud potřebujete poradit s nastavením business manageru, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře nebo telefonicky 603 166 726.

Čtěte také

Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku

K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?

Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru