K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?

/////

Facebook pixel je důležitý analytický nástroj, který podobně jako Google Analytics měří návštěvy na vašem webu a získává údaje o provedených akcích. Mezi tyto akce patří například počet a hodnota konverzí, přidání zboží do košíku, odeslání formulářů, přechod k zaplacení, přidání na seznam přání, kliknutí na konkrétní tlačítka aj.

Facebook pixel vám zpřístupní nové možnosti cílení na návštěvníky webu a jim podobné okruhy uživatelů. Můžete tak znovu oslovit stávající návštěvníky nebo velice podobné návštěvníky těm, co navštívili váš web a vybudovat si tak svůj okruh uživatelů.

 

Co k tomu budete potřebovat?

  • Webové stránky
  • Facebook Business Manager (role správce)
  • Programátora, který nahraje kód pixelu na web

 

Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 1.

  • V Business Manageru firemních stránek přejděte do nastavení.

  • V levém sloupci vyberte Zdroje dat – Pixely a klikněte na přidat pixel.

  • Zadejte libovolný název pixelu a URL vašeho webu

 

Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 2.

  • V Business Manageru vaší firmy klikněte vlevo nahoře na nastavení firmy

  • Ve sloupci měření a report klikněte na pixely

  • U položky Zdroje dat klikněte na začínáme nebo vyberte přidat nový zdroj dat a Facebook pixel

  • Zadejte název pixelu a URL vašeho webu

 

Nasazení Facebook Pixelu:

Pluginem

  • Toto je nejjednodušší způsob implementace, pokud nemáte programátora, který by vám pixel na web nasadil.
  • Jednoduše si ze stránek Facebooku vyberete platformu, na které funguje váš web a dle postupu provedete instalaci pluginu v administraci webu.
  • Tento způsob funguje pouze na známých platformách jako Shopify, Magento, WordPress, WooCommerce, PrestaShop, aj.

Ruční implementace

  • U tohoto způsobu si musíte stáhnout kód Facebook pixelu a ručně jej implementovat na stránky.
  • Máte zde možnost nastavit pokročilé měření událostí jako je vyplnění formuláře, dokončení registrace, vyhledávání, aj.
  • Implementaci lze usnadnit skrze správce značek Google.
  • Tento způsob doporučujeme zkušeným programátorům.

Hlavní typy událostí:

Zobrazení stránky – PageView

  • Toto je základní typ události, která bude měřena na všech stránkách vašeho webu, kde máte nasazený kód Facebook pixel.

Nákup – Purchase

  • Pokud prodáváte zboží, bude tato událost pro vás nejspíš prioritní.
  • Událost dokáže zaznamenat uskutečněnou konverzi, její hodnotu a typ produktu, který byl zakoupen.

Zobrazení obsahu – ViewContent

  • Tato událost měří konkrétní navštívené produkty na vašem webu.
  • Pomocí této události můžete využít remarketing pro zpětné zacílení na návštěvníky, kteří si prohlíželi konkrétní produkty.

Přidání do košíku – AddToCart

  • Chcete vědět, kolik uživatelů provedlo přidání zboží do košíku, ale nedokončilo nákup? Doporučujeme vám Purchase rozšířit o tento typ události.

Přechod k zaplacení – InitiateCheckout

  • Měří všechny návštěvníky, kteří z košíku přešli na kartu k zadání platebních údajů.

Vyhledávání – Search

  • Tato událost sleduje vyhledávání na webu a pomůže vám zpětně zacílit reklamu na lidi, kteří hledali například konkrétní dotaz.

Zobrazení kategorie – ViewCategory

  • Sleduje návštěvy kategorií na webu.
  • S pomocí události ViewContent lze zacílit reklamu například pouze na ty návštěvníky, kteří byli v dané kategorii, ale už ne na daném produktu.

Přidání na seznam přání – AddToWishlist

  • Přidali si návštěvníci produkt na seznam přání? Pomocí této události můžete oslovit pouze tyto uživatele.

Toto byly základní a nejvíce využívané události měření. Facebook nabízí rozšíření o další typy událostí, a dokonce umožňuje nadefinovat vlastní konkrétní události pro specifické sledování.

Přečtěte si také:
Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru
Jak vytvořit Facebook Business Manager

 



Konzultace ZDARMA

Pomůžeme Vám s rozjezdem vašeho online projektu

Co Vás zajímá?
ANO ANO
ANO ANO
ANO ANO
Pobočka:

OstravaPraha

Kontakt na vás:



Souhlasím se zpracováním osobních údajů

V pořádku odesláno, děkujeme!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close