Správa kampaní a klíčových slov pro reklamy ve vyhledávací síti

/////

Správně nasazený konverzní kód

Bez správně nasazeného konverzního kódu nebudete schopni měřit konverze (například realizované objednávky, odeslané formuláře) a to je ve většině případů to, o co vám jde. Bez měření konverzí nebudete pravděpodobně schopni kvalitně vyhodnotit úspěšnost kampaně, reklamních sestav, a ani provádět úpravy podle jejich výkonu.

Konverzní kód se zpravidla umísťuje na „děkovací“ stránku po realizované objednávce, splnění cíle. Do zdrojového kódu se umístit skript od Skliku. Pro správné nasazení pravděpodobně budete potřebovat vývojáře webu nebo vašeho e-shopu. Doporučujeme vám projít si návod od Seznamu.

Ukázka kde najít sledování konverzí

Vylučování klíčových slov

Kampaň máte spuštěnou. Pro co nejlepší přesnost zacílení je nutné pravidelně kontrolovat, na jaké vyhledávací dotazy se vaše reklamy zobrazují v jednotlivých sestavách zobrazují a zda tato zobrazení přinášejí patřičné akce.
Budete-li se totiž vaše reklama zobrazovat na nerelevantní vyhledávání, pak se sice může stát, že přivedete uživatele na váš web, ale k očekávané konverzi už nedojde. Uživatel si po vstupu na stránku uvědomí, že toto nehledal a hned odejde. Uživatele to stojí čas, ale vás to především stojí peníze. Když ukážete lidem přesně to, co hledají a navedete je přesně tam, kam chcete, zvyšujete tím šanci, že provedou konverzi právě u vás.

Zpětná kontrola vylučujících slov

U dlouhodobých kampaní je pravděpodobné, že jste v minulosti vyloučili klíčová slova, která byla pro kampaň nevyhovující. Je však možné, že se situace změní a dříve vyloučené klíčové slovo se stane více relevantním pro vaši kampaň.
Proto je důležité občas nahlédnout do seznamu vylučujících slov a zamyslet se nad tím, proč byla tato slova vyřazena. Možná by už nyní měla lepší výsledky. Změnila se relevance, nebo hledanost tohoto slova. Mohlo také nevědomky dojít k chybě, která brzdí kampaň.
Tato občasná revize vám může přinést další prokliky a také požadované konverze.

Kontrola rozpočtu

Nesmíte zapomínat pravidelně kontrolovat, zda vám v reklamních účtech nedochází kredit nebo jestli nemáte nastaven příliš nízký strop denního rozpočtu.
Nízký stav kreditu lze vyřešit snadno s pomocí automatizovaných plateb na Skliku i Googlu. Google tento model dnes již téměř bezvýhradně preferuje. U Skliku je možnost nastavit automatizované dobíjení při samotném aktu dobíjení kreditu. Návod přímo od Skliku najdete zde.
Kvůli nízkému dennímu rozpočtu se vaše reklamy mohou buď přestat zobrazovat během dne, kdy se vyčerpá kredit. Případně systém rozloží kredit na celý den, ale dojde ke ztrátě některých zobrazení. Můžete tak přijít o možné zákazníky, což nemusí být příjemné obzvlášť v sezóně, například o Vánocích.

Kontrola reklam

Klíčová slova máte vyřešena a kampaně aktivní? Samotné reklamy musí svým textem vždy odpovídat tomu, čeho se dotaz týkal. Pokud zobrazujete reklamy na nerelevantní klíčová slova, přicházíte o vaše peníze a snižujete hodnocení a skóre kvality reklamy. Důležitá je taky kontrola gramatických chyb. Nesmyslný překlep v tak krátkém textu může reklamu zbytečně shodit. Někdy ale tvůrci reklam chyb používají i zcela úmyslně.
Pravidelně kontrolujte aktuálnost reklam. Opravdu není vhodné v březnu nabízet Vánoční slevu 40 %.
A co je podstatné – odlište se. Podívejte se na reklamy, které se zobrazují na požadované klíčové slovo. Že vypadají všechny stejně? Tak to udělejte trochu jinak, jen tak vystoupíte z davu.