Co mají obsahovat podklady pro výrobu webové prezentace nebo internetového obchodu

/////

  1. Logo
  • Logo dodávejte ideálně v křivkách, ve formátech .ai, .pdf, .eps, .cdr,
  • v případě, že tento formát loga nevlastníte, můžeme pro vás logo do křivek překreslit z formátů .jpg, .jpeg, .png, .gif,
  • jestliže logo nevlastníte vůbec, rádi vám ho vytvoříme.

 

  1. Grafický manuál (logomanuál)
  • Pokud vlastníte k logu i grafický manuál, je nutné jej dodat společně s logem,
  • logomanuál slouží k zajištění sjednocení formátu firemních materiálů a grafických výstupů,
  • obsahem logomanuálu je zpravidla definice barev, barevné varianty loga, vymezení ochranné zóny, tvary loga, příklady loga na různých podkladech, minimální velikost loga.

 

  1. Struktura stránek (menu)
  • Seznam všech stránek, které má webová prezentace obsahovat,
  • většinou se jedná o členění menu a podmenu (stránek a podstránek),
  • může zahrnovat i stránky, které nejsou v hlavním menu zobrazeny a odkaz na ně je umístěn jinde na webových stránkách (proklik z banneru, promoakce na hlavní straně, apod.),
  • ideálním formátem je přehledně členěná tabulka.

 

  1. Obsahová část
  • Obsahy je nutné předat v elektronické podobě ve formátu *.DOC, *.DOCX, *.ODT, *.RTF, *.TXT,
  • ručně psané podklady na ručně psaných papírech a v zápisnících nejsou akceptovány,
  • rukopisy je po předchozí domluvě možné přepsat do elektronické formy,
  • text by měl být připraven podle platných pravidel:
    • znak ENTER se používá na konci odstavce, nikoliv na konci každého řádku,
    • velikost, barva ani typ písma nejsou důležité, tyto prvky vycházejí z našeho grafického návrhu webové prezentace, který sami schválíte,
    • odrážky používejte pouze tam, kde opravdu chcete mít číslovaný nebo odrážkový seznam,
    • nepoužívejte všechna písmena velká (nepište kapitálkami), text nepodbarvujte,
    • pro zvýraznění textu používejte tučné písmo,
    • podtržení používejte pouze v případě, že text odkazuje na jinou stránku (hypertextový odkaz, link),
    • mezerník se nepoužívá mezi jednotlivými písmeny ve slovech, př. W e b d e v e l,
    • nepoužívejte mezerník před interpunkčními znaménky, př. Kdo jsme ? Zde ! Konec .,
    • pro odsazení textu nepoužívejte několik mezer za sebou, př. Kdo        jsme,
  • fotografie, katalogy a jiné soubory pro jednotlivé stránky vložte do složek, pojmenovaných stejně jako názvy stránek.

 

  1. Fotografie k zpracování
  • Fotografie, které chcete zakomponovat do grafického vzhledu, by měly být vysoce kvalitní,
  • fotografie na pozadí celé webové prezentace musí mít šířku minimálně 1920px,
  • orientace a poměr stran fotografie by měl odpovídat umístění do webové prezentace, př. do banneru s horizontální orientací v poměru stran 1:3 nelze umístit fotografii s vertikální orientací v poměru stran 3:1.

 

  1. Zadání
  • Textový dokument, definující vaše požadavky a představy o webové prezentaci, popis funkcí, rozložení,
  • vzorové internetové stránky, které se vám líbí a doplnění, co je na nich z vašeho pohledu atraktivní,
  • ostatní požadavky (založení e-mailových adres, počet přístupových účtů do administrace stránek),
  • kdo je vaše konkurence a jaké máte výhody / nevýhody oproti konkurenci,
  • jaký cíl očekáváte od nových webových stránek (objednání služeb, nákup produktu, poptávka služeb),
  • chcete mít stránky na našem hostingu nebo již vlastníte doménu a vlastní hosting

 

V případě, že chcete vytvořit internetový obchod je potřeba dodat ještě tyto podklady:

  1. Způsoby dodání zboží a jejich ceny (PPL, Česká Pošta, Osobní odběr, Doprava zdarma). Máte již některé z těchto způsobů přepravy smluvně zajištěny?
  2. Způsoby platby (platba předem na účet, dobírka, v hotovosti, platební karta),
  3. kontaktní údaje (název společnosti/ jméno, adresa, IČ, telefon, e-mail, plátce/neplátce DPH),
  4. země, ve kterých chcete zboží prodávat,
  5. parametry u produktů (barva, velikost atd.),
  6. v jaké formě má zákazník produkty (word, xml nebo csv formát pro importování),
  7. jaké moduly byste chtěli do internetového obchodu implementovat,
  8. propojení s účetním systémem,
  9. kolik kategorií bude cca v e-shopu,
  10. kolik produktů bude cca v e-shopu,
  11. funkce e-shopu, kterými disponují jiné e-shopy,
  12. měna (měny) obchodu,
  13. jazykové mutace.