Co aktuálně frčí

/////

Čas k přečtení: 7 minut
Aktualizováno: 27.9.2021

Google trends

Určitě jste na to už narazili – shrnutí nejhledanějších frází na Google za uplynulý rok. Zjistíte díky němu nejvyhledávanější dotazy v jednotlivých zemích i v celém světě. 

Dozvíte se například, že za rok 2020 byly nejčastější dotazy na koronavirus či volby, dotazy, které začínají slovem „jak?“ (jak vyrobit nebo jak nosit roušku) a nejhledanějšími českými osobnostmi se stali ministři zdravotnictví.
Tato vyhledávání nejsou až tak nečekaná. Některé z těchto statistik ale umí překvapit či vykouzlit úsměv na rtech.

Google trends

Nejde však jen o zábavu a pár zajímavých faktů. Přehledy za celý rok můžou být zajímavé, ale jsou přeci jen dost obecné. Google Trends má však i jiná, více praktická data. Můžete sledovat denní trendy, díky kterým budete vždy vědět, co se ve světě děje. Tyto informace můžete také využít a svést se s vlnou popularity.

Google Trends denní trendy

Pomocí dalšího z užitečných nástrojů zjistíte trendovost jednotlivých klíčových slov a dozvíte se například, kdy je vhodná doba na promování nějakého produktu. Nástroj vám také ukáže zájem ve vyhledávání o toto slovo podle jednotlivých oblastí ČR, související dotazy a témata.

Související témata a související dotazy slouží jako dobrá inspirace k dalšímu hledání, případně jako podklad pro podrobnější analýzu klíčových slov.

Trendovost slova marketing

Trendy Google

Další užitečná funkce je možnost porovnávání jednotlivých vyhledávacích dotazů. V našem případě jde o dotazy „marketing“, „digitální marketing“, „online marketing“, „tvorba www stránek“ a téma „tvorba webových stránek“.

Porovnání vyhledávacích dotazů

Porovnat můžeme taky zájem o jedno klíčové slovo v různých časových obdobích. Zkusili jsme se tedy podívat, jak české uživatele Google zajímalo téma „marketing“ v jednotlivých letech 2021, 2020, 2019, 2018 a 2017.

Ve výsledcích vidíme trendovost – v létě a o Vánocích není o marketing příliš zájem. Dalším ze zajímavých zjištění je znatelný propad zájmu o marketing od roku 2017.

 

S Google Trends jde však dělat ještě daleko více. Nejlepší je si vše proklikat, prozkoumat a zkusit si vytáhnout nějaká zajímavá data.

Jste úplní nováčci a v Google trendech se příliš neorientujete? I na vás strejda Google myslel a připravil si sérii lekcí, které vás provedou základy používání Trends.
Pokud chcete používat výstupy z Trends, pak je pro vás tato příručka, ve které se dozvíte vše potřebné k použití loga Google pro vaše infografiky.

Nevíte si rady, jak pracovat s trendy a klíčovými slovy? Můžete nechat celý marketing na nás. Domluvte si konzultaci zdarma.



    Konzultace ZDARMA

    Pomůžeme Vám s rozjezdem vašeho online projektu

    Co Vás zajímá?
    ANO ANO
    ANO ANO
    ANO ANO
    Pobočka:

    OstravaPraha

    Kontakt na vás:



    Souhlasím se zpracováním osobních údajů

    V pořádku odesláno, děkujeme!

    Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.. Více informací

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close