Co aktuálně frčí

/////

Čas k přečtení: 7 minut
Aktualizováno: 27.9.2021

Google trends

Určitě jste na to už narazili – shrnutí nejhledanějších frází na Google za uplynulý rok. Zjistíte díky němu nejvyhledávanější dotazy v jednotlivých zemích i v celém světě. 

Dozvíte se například, že za rok 2020 byly nejčastější dotazy na koronavirus či volby, dotazy, které začínají slovem „jak?“ (jak vyrobit nebo jak nosit roušku) a nejhledanějšími českými osobnostmi se stali ministři zdravotnictví.
Tato vyhledávání nejsou až tak nečekaná. Některé z těchto statistik ale umí překvapit či vykouzlit úsměv na rtech.

Google trends

Nejde však jen o zábavu a pár zajímavých faktů. Přehledy za celý rok můžou být zajímavé, ale jsou přeci jen dost obecné. Google Trends má však i jiná, více praktická data. Můžete sledovat denní trendy, díky kterým budete vždy vědět, co se ve světě děje. Tyto informace můžete také využít a svést se s vlnou popularity.

Google Trends denní trendy

Pomocí dalšího z užitečných nástrojů zjistíte trendovost jednotlivých klíčových slov a dozvíte se například, kdy je vhodná doba na promování nějakého produktu. Nástroj vám také ukáže zájem ve vyhledávání o toto slovo podle jednotlivých oblastí ČR, související dotazy a témata.

Související témata a související dotazy slouží jako dobrá inspirace k dalšímu hledání, případně jako podklad pro podrobnější analýzu klíčových slov.

Trendovost slova marketing

Trendy Google

Další užitečná funkce je možnost porovnávání jednotlivých vyhledávacích dotazů. V našem případě jde o dotazy „marketing“, „digitální marketing“, „online marketing“, „tvorba www stránek“ a téma „tvorba webových stránek“.

Porovnání vyhledávacích dotazů

Porovnat můžeme taky zájem o jedno klíčové slovo v různých časových obdobích. Zkusili jsme se tedy podívat, jak české uživatele Google zajímalo téma „marketing“ v jednotlivých letech 2021, 2020, 2019, 2018 a 2017.

Ve výsledcích vidíme trendovost – v létě a o Vánocích není o marketing příliš zájem. Dalším ze zajímavých zjištění je znatelný propad zájmu o marketing od roku 2017.

 

S Google Trends jde však dělat ještě daleko více. Nejlepší je si vše proklikat, prozkoumat a zkusit si vytáhnout nějaká zajímavá data.

Jste úplní nováčci a v Google trendech se příliš neorientujete? I na vás strejda Google myslel a připravil si sérii lekcí, které vás provedou základy používání Trends.
Pokud chcete používat výstupy z Trends, pak je pro vás tato příručka, ve které se dozvíte vše potřebné k použití loga Google pro vaše infografiky.

Nevíte si rady, jak pracovat s trendy a klíčovými slovy? Můžete nechat celý marketing na nás. Domluvte si konzultaci zdarma.